افزایش بیماری در میان نوزادان افراد بومی در کانادا

12:17 - 14 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۵۶۷
یک گزارش نشان می‎دهد که نوزادان افراد بومی در کانادا شاهد بیماری بیشتری نسبت به سایر اقشار در این کشور هستند.

- کمبود ویتامین دی، «راشیتیسم» و سایر تبعات شدید کمبود ویتامین دی، مانند «کاردیومیوپاتی» و تشنج «هیپوکلسمیک»، همچنان در میان بومیان کانادا شناسایی می‌شود.

به گزارش پایگاه «سی پی اس»، نوزادان افراد بومی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، به ویژه آن‌هایی که در جوامع شمالی این کشور زندگی می‌کنند، به طور نامتناسبی تحت تأثیر کمبود ویتامین دی قرار می‌گیرند، اگرچه نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند در مواردی که وضعیت ویتامین دی مادر به شدت پایین است، از این موضوع مستثنا نیستند.

این بیانیه به پیشگیری از «راشیتیسم» و «هیپوکلسمی» ناشی از کمبود ویتامین دی برای کودکان بومی می‌پردازد و سند قبلی انجمن اطفال کانادا را اصلاح می‌کند.

ارزیابی خطر ویتامین دی برای هم مادران و هم نوزادان بومی به دلیل ارتباط بین کمبود ویتامین دی مادر و نوزاد توصیه می‌شود.

همراه با پشتیبانی برای افزایش پایبندی، مکمل‌های کمبود ویتامین دی اضافی برای زنان و نوزادانی که در دوران بارداری در معرض خطر هستند توصیه می‌شود و در شرایط خاص ممکن است به مکمل‌های متناوب با دوز بالاتر نیاز باشد.

ناامنی غذایی نیز می‌تواند به «راشیتیسم» کمک کند، بنابراین برای جلوگیری از «راشیتیسم» ناشی از کمبود ویتامین دی در کودکان بومی، حمایت از آن‌ها لازم است.

شواهدی مبنی بر افزایش کمبود ویتامین دی در زنان بومی وجود دارد، چرا که مصرف غذا‌های دریایی در طول زمان به دلیل جابجایی اجباری، مدارس شبانه روزی، نگرانی‌های زیست محیطی، فقر و سایر عوامل کاهش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *