آخرین وضعیت مجرمان حرفه‌ای و خطرناک در استان چهارمحال و بختیاری بررسی و پایش شد

17:13 - 13 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۵۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت:رصد و کنترل مداوم وضعیت مجرمان سابقه دار باعث جلوگیری از ارتکاب اعمال مجرمانه توسط آن‌ها می‌شود و زمینه و احتمال انجام مجدد جرائم پیشین را نیز در آن‌ها کاهش می‌دهد.
- احمدرضا بهرامی در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دشمنان و بدخواهان نظام برای استفاده حداکثری از مجرمان حرفه‌ای و پیشبرد اهداف پلید و توطئه گرایانه خود تلاش می کنند.
 
وی ضمن بیان لزوم اجرای دقیق و موثر دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و خطرناک افزود: رصد و کنترل مداوم وضعیت مجرمان سابقه دار نه تنها باعث جلوگیری از ارتکاب اعمال مجرمانه توسط آن ها می‌شود بلکه زمینه و احتمال انجام مجدد جرائم پیشین را نیز در آن‌ها کاهش می‌دهد.
 
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در این زمینه، تشکیل سامانه بانک اطلاعاتی و هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌ها و نهاد‌های امنیتی استان به منظور طبقه بندی تخصصی مجرمان و اشراف اطلاعاتی بر نحوه رفتار و تعاملات اجتماعی آن‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد.
 
در این جلسه دادستان مرکز استان نیز با بیان این مطلب که برای کنترل هر مجرم باید متناسب با نوع عمل مجرمانه و احتمال ارتکاب مجدد آن برنامه ریزی و اولویت بندی صورت گیرد اظهارکرد: رویکرد نظارت و کنترل مجرمان سابقه دار مبتنی بر حفظ و ثبات امنیت در جامعه، بازدارندگی و انجام اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی است.
 
علیمحمدی افزود: باید ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی و مشارکت نهاد‌های امنیتی برای رصد و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار، افراد مستعد جرم نیز شناسایی و اطلاعات و وضعیت کامل این افراد به صورت دقیق ثبت و مورد پالایش قرار گیرد.
 
علیمحمدی خاطرنشان کرد: اولویت کار ما حفظ نظم و آرامش و تأمین امنیت در جامعه است و باید هرگونه نگرانی شهروندان در این خصوص برطرف شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *