رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۸۹ زندانی از زندان‌های همدان عفو شدند/کسب رتبه برتر اتقان آرا و صلح و سازش در کشور توسط مجموعه قضایی همدان

16:33 - 12 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۳۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان همدان، گفت: با توجه به فعالیت‌های مؤثر قضات، خوشبختانه مجموعه قضایی این استان توانسته است در کشور رتبه نخست در دو شاخصه اتقان آرا و صلح سازش را از آن خود کند.
- محمدرضا عدالتخواه در همایش رؤسا و دادستان‌های استان از برکات عبادات در ایام مبارک رجب و شعبان یاد کرد و گفت: در ماه شعبان از فرصت به دست آمده برای کسب روزی چه مادی چه معنوی می‌توان بهره‌ها برد و چه بسا نوشتن رأی با کیفیت، خود یک روزی الهی به حساب می‌آید که از قلم قاضی با تقوا و عالم صادر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به عفو ۸۹ نفر از زندانیان استان در روز‌های اخیر، اظهار کرد: می‌طلبد از مباحث قرآنی و آموزه‌های دینی برای اصلاح و تربیت زندانیان کمک گرفته و شرایط را برای افزایش میزان عفو‌های بیشتر استان فراهم ساخت.

رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین به سند تحول قوه قضاییه که مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز است، اشاره کرد و افزود: سند تحول و تعالی دستگاه قضا به دنبال تحول عمیق و بنیادین در حوزه‌های قضایی است و کمیته‌های مصلحین و معتذرین بر پایه همین سند برای قضازدایی و صلح و سازش در استان طرح ریزی شده است.

عدالتخواه با تأکید بر اینکه امروز مجموعه قضایی در مسیر برنامه‌های تدوین شده خود قرار گرفته، عنوان کرد: در حال حاضر حوزه قضایی بخش شیرین سو راه اندازی شده و برای ارائه خدمت بهتر و آسانتر در صورت مهیا شدن شرایط، درصدد ایجاد حوزه‌های قضایی در دو بخش دیگر هستیم.

وی همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای استقرار صلح و سازش را از اولویت‌های سند تحول و تعالی قوه قضاییه دانست و گفت: کمیته‌های مصلحین و نیز عملیاتی شدن طرح شمیم رضوی با رویکرد کمک گرفتن از آحاد مردم برای ایجاد صلح و سازش در جامعه فعالیت دارند.

رئیس کل دادگستری استان همدان از کمیته‌های معتذرین به عنوان طرح موفق و ابتکاری دستگاه قضایی استان یاد کرد و افزود: با فعالیت این کمیته ها، در سه سطح مجموع قضایی استان، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و زندان ها؛ ۱۴ هزار و ۶۹۰ نفر از متهمین برای عذرخواهی از شکات پیش قدم شدند که تاکنون پرونده ۸ هزار و ۷۵۰ نفر با گذشت شاکیان ختم به مصالحه شده است.

عدالتخواه تصریح کرد: در نهایت با فعالیت‌های مستمر این کمیته ها، شاهد هستیم تنها در سطح دادگاه‌ها با گذشت شاکیان؛ ۶۰ میلیارد تومان از نظر جنبه خصوصی بخشوده شد و ۲۵ میلیارد تومان از نظر جنبه عمومی جرم وصول نشد.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر قضات و کارمندان مجموعه قضایی استان همدان به اجرای طرح وکلای مصلح در حوزه‌های قضایی شد و ادامه داد: با توجه به فعالیت‌های مؤثر قضات، خوشبختانه مجموعه قضایی استان همدان توانسته است در کشور رتبه نخست در دو شاخصه اتقان آراء و صلح سازش را از آن خود کند.

برچسب ها: سازش همدان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *