بابایی: اسناد ۱۰۰ درصد عرصه‌های ملی استان آذربایجان غربی به صورت کاداستری صادر شده است

14:52 - 12 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۳۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، گفت:اسناد ۱۰۰ درصد عرصه‌های ملی استان به صورت کاداستری صادر شده که در میان سایر استان‌ها نمونه است.

- حسن بابایی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مساحت كل كشور ١٦٤ میلیون هکتار است که ۱۳۸ میلیون هکتار آن عرصه های ملی می باشد گفت: اگر قانون جامع حدنگار ( کاداستر ) کشور مصوب ۱۳۹۳/۱۱/۱۲ به صورت کامل اجرایی شود حداقل ۳۰ درصد ورودی ها به محاکم قضایی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه و برخورد با زمین خواری و کوه خواری بیان داشت: ۳۰ درصد از پرونده های محاکم و دادگستری ها غیر مستقیم و مستقیم به تثبیت مالکیت ها ارتباط دارد و اجرای کامل کاداستر عامل بازدارنده و مهمی در مقابله با زمین خواری ها خواهد بود.

بابایی با اشاره به اینکه صدور اسناد کاداستری برای اراضی کشاورزی یکی از دغدغه های سازمان است، عنوان کرد: بسیاری از منازعات کشاورزان در این حوزه قرار دارد و در این خصوص نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

رئیس ازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تشریح وضعیت آذربایجان غربی در خصوص صدور اسناد کاداستری هم گفت:  ۱۰۰ درصد عرصه های ملی استان به صورت کاداستری صادر شده که در میان سایر استان‌ها نمونه است و ان شالله با همکاری دستگاه های متولی می توانیم تا پایان سال ۱۴۰۱ صدور اسناد کاداستری برای اراضی کشاورزی استان را نیز به پایان برسانیم. 

اعلام آمادگی برای اجرای کاداستر اراضی کشاورزی با استفاده از ظرفیت های امامان جمعه و علما و روحانیون

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت سفرهای استانی گفت: در سفرهای استانی نقاط ضعف و قوت به خوبی نمایان شده و مدیران از نزدیک با آنها آشنا می شوند و برای رفع مشکلات می توانند دقیق تر برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اهمیت تقوا و خداترس بودن در ادارات افزود: ترس الهی و گسترش تقوا آثار مهمی در انجام خدمات به مردم و ارتقای سلامت اداری در مجموعه ها و دستگاه‌های دولتی دارد.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: خوشبختانه عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بسیار خوب است و ما آمادگی داریم برای انجام ماموریت ها و برنامه های سازمان در خصوص اجرای کاداستر اراضی کشاورزی با استفاده از ظرفیت های امامان جمعه و علما و روحانیون مناطق فرهنگ سازی کنیم.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *