نشست تعاونی‌های کشاورزی ایران و صربستان برگزار می‌شود

14:39 - 12 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۳۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اولین نشست وبیناری در حوزه تعاونی‌های کشاورزی ایران و وزارت کشاورزی صربستان برگزار می‌شود.
- بنا به اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشست وبیناری با حضور رضا محمدیان رئیس گروه همکاری‌های دوجانبه اداره کل بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عطایی رایزن اقتصادی سفارت ایران در صربستان در محل نمایشگاه دستاورد‌های ۶ ماهه وزارت مردم برگزار شد.

در این نشست ظرفیت‌های همکاری مجموعه‌های تابعه وزارتخانه با همتایان صربستانی به خصوص همکاری در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست رئیس گروه همکاری‌های دوجانبه دفتر امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نهایی شدن یادداشت تفاهم همکاری با وزارت کار و اشتغال صربستان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های وزارتخانه در حوزه‌های مختلف را برای همکاری با طرف‌های صربستانی تشریح کرد.

رایزن اقتصادی سفارت ایران در صربستان نیز با اشاره به سوابق سیاسی دوستانه و اشتراکات فرهنگی دو کشور، گفت: با توجه به نقش صربستان به عنوان کشور هاب منطقه بالکان شرقی می‌بایست توسعه و گسترش همکاری‌های مشترک و همه جانبه اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان نقش ممتاز صربستان در حوزه کشاورزی در اروپا، اظهار کرد: صربستان آماده توسعه همکاری در حوزه نهال‌های اصلاح شده، نهاده‌های دامی و سموم و آفات کشاورزی و کود‌های اوره‌ای با ایران است.

در این نشست مقرر شد اولین نشست وبیناری در حوزه تعاونی‌های کشاورزی با وزارت کشاورزی صربستان در آینده نزدیک برگزار شود.

امضای تفاهم نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت کار صربستان با هدف تبادلات نیروی کار، آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و تبادل دانش در حوزه تأمین اجتماعی، نظام بازنشستگی، بهزیستی و حمایت‌های اجتماعی نیز در دستور کار وزارت مردم قرار گرفت.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *