توافق ایران و پاکستان بر سر تعمیق همکاری‌های دفاعی-امنیتی دو کشور

18:48 - 11 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۲۰۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
ارتش پاکستان در بیانیه‌ای ضمن اشاره به دیدار فرمانده ارتش این کشور و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نهاجا) از توافق دو طرف در رابطه با افزایش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی خبر داد.

- روابط عمومی ارتش پاکستان با انتشار بیانیه‌ای از دیدار امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نهاجا با ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان خبر داد و نوشت: این دیدار در مقر فرماندهی ارتش در شهر «راولپندی» و با حضور جمعی از مقامات لشکری پاکستان و همچنین «سید محمدعلی حسینی» سفیر و سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی ایران در پاکستان انجام شد.

در این بیانیه آمده است:موضوعات مورد علاقه دو کشور، وضعیت امنیت منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرمانده ارتش پاکستان نیز در این راستا ضمن تاکید بر تلاش جمعی بمنظور ثبات منطقه، تاکید کرد: پاکستان خواهان روابط صلح آمیز و نزدیک با همسایگان خود است.

بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان می‌افزاید: طرفین بر افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های دفاعی و امنیتی توافق کردند.

گفتنی است، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با تمجید از نقش پاکستان در بحث افغانستان و اقدامات موثر در مدیریت مرزی، مصمم به تلاش برای افزایش همکاری‌های دو کشور همسایه در بخش‌های مختلف شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *