معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی: مشاور در محاکم اطفال و نوجوانان ضروری است

14:58 - 11 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۱۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: نظر تخصصی و جامع مشاور و ارائه آن به همکاران قضایی باعث می‌شود، قاضی صادر کننده رأی با توجه به نظر تخصصی مشاور و رعایت اصل مصالح عالیه کودک رأی دقیق صادر کند که در نتیجه اجرای آن شاهد ارتکاب مجدد بزه از سوی کودک و نوجوان نباشیم.

- سومین جلسه شورای مشورتی استانی مشاوره در محاکم اطفال و نوجوانان در سال ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب بیرجند برگزار شد.

در این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه قانونگذار در دوره جدید قانونگذاری توجه ویژه‌ای به جرایم اطفال و نوجونان داشته گفت: ایجاد دادگاه تخصصی رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان که در آن به جرایم اطفال و نوجوانان زیر ۱۸ سال رسیدگی می‌شود باعث شد تا به جرائم این حوزه نگاه ویژ‌های گردد و مصالح کودک و نوجوان مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین وحدانی نیا با تأکید بر این که مصالح عالیه کودک و نوجوان باید در بخش‌های مختلف خود را نشان دهد، ادامه داد: ضرورت حضور مشاور در دادگاه اطفال و نوجوانان که در قانون آیین دادرسی کیفری پیش بینی شود و همچنین ارائه شیوه نامه خدمات مشاوره نیز که تحت عنوان دستورالعمل و شیوه نامه ابلاغ شده باید در دادگاه‌ها اجرایی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه مشاوره در محاکم اطفال و نوجوانان صوری نیست، ادامه داد: حضور مشاور در محاکم اطفال و نوجوانان می‌بایست قبل از زمان رسیدگی پرونده قضایی صورت پذیرد تا مشکلاتی که در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، خانوادگی ... زمینه بزه کودک و نوجوان را فراهم آورده مورد بررسی و شناسایی قرار گیرد.

وی در اهمیت نظر مشاور در صدور رأی گفت: نظر تخصصی و جامع مشاور و ارائه آن به همکاران قضایی باعث می‌شود، قاضی صادر کننده رأی با توجه به نظر تخصصی مشاور و رعایت اصل مصالح عالیه کودک رأی دقیق صادر کند که در نتیجه اجرای آن شاهد ارتکاب مجدد بزه از سوی کودک و نوجوان نباشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *