رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رایزنی‌های حقوق بشری ایران و پاکستان در ژنو انجام گرفت/ دبیر ستاد حقوق بشر با وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار کرد

13:36 - 11 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۱۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر ستاد حقوق بشر با وزیر حقوق بشر پاکستان و آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 - کاظم غریب آبادی، که برای شرکت در نشست عالیرتبه شورای حقوق بشر در ژنو حضور دارد، با خانم شیرین مزاری، وزیر حقوق بشر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
دو طرف در این دیدار بر ضرورت تقویت تعاملات دوجانبه و تبادل تجربیات در حوزه حقوق بشر، مخالفت با سیاسی کردن حقوق بشر و استفاده ابزاری از آن، و مقابله با اسلام هراسی تاکید کردند.
 
وزیر حقوق بشر پاکستان در این دیدار مخالفت کشورش با قطعنامه حقوق بشری علیه ایران و تمدید ماموریت گزارشگر ویژه را اعلام کرد.
دبیر ستاد حقوق بشر نیز از خانم مزاری برای سفر به ایران و تداوم رایزنی‌ها دعوت کرد که با استقبال وی مواجه شد.
 
دبیر ستاد حقوق بشر با وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار کرد
 
غریب آبادی که در راس هیاتی برای شرکت در بخش عالی رتبه نشست ۴۹ شورای حقوق بشر به ژنو سفر کرده است، با خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار کرد.
رایزنی‌های حقوق بشری ایران و پاکستان در ژنو انجام گرفت/ دبیر ستاد حقوق بشر با وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار کرد
 
در این دیدار،معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر به چالش‌های مشترک در زمینه ارتقای حقوق بشر شامل تروریسم، اقدامات قهرآمیز یک جانبه و سیاسی شدن حقوق بشر و سو استفاده ابزاری از حقوق بشر در جهت اهداف سیاست خارجی توسط تعداد محدودی از کشورها، اشاره کرد و ضمن تشکر از موضع آفریقای جنوبی و رای اصولی این کشور به قطعنامه‌های سیاسی حقوق‌بشری علیه ایران، از وزیر امور خارجه این کشور درخواست کرد تا همچنان به حمایت خود از مواضع ایران ادامه دهد.
 
خانم پاندور، وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز ضمن تقبیح استفاده ابزاری از حقوق بشر و تداوم حمایت آفریقای جنوبی از ایران، به ضرورت توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف تاکید و همچنین پیشرفت‌های ایران در زمینه علم و نو آوری را تحسین کرد.
 
خانم پاندور به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نیز اشاره کرد و گفت این کشور مخالف عضویت ناظر رژیم اسرائیل در اتحادیه آفریقا بوده و مخالفت خود را ادامه خواهد داد.
 
غریب آبادی نیز در مورد جنایات رژیم صهیونیستی به ماهیت آپارتایدی این رژیم و لزوم ادامه پیگیری‌های در جهت احقاق حق فلسطینیان تاکید کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *