توسعه تبادلات تجاری با ارمنستان/معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ارمنستان

14:24 - 11 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۰۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور توسعه تبادلات تجاری و بازرگانی ۱۲ و ۱۳ اسفندماه به ایروان سفر می‌کنند.
- بنا به اعلام روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، به این منظور و طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران، هیات تجاری متشکل از شرکت‌هایی از حوزه‌های لوازم خانگی، پوشاک، دارو، آبزیان و شیلات، صنایع غذایی، مبلمان، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات پزشکی وارد ایروان شدند.

همچنین در همین راستا و به منظور معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ارمنستان، جلسه‌ای با حضور سفیر ایران، رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان و مدیر کل دفتر حوزه ریاست سازمان تجارت ایران و تنی چند از همکاران سازمان و سفارتخانه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان برگزار شد.

در این جلسه سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان، ظرفیت‌های بالقوه بازار‌های ارمنستان، الزامات ورود به بازار و ساختار بازار این کشور را تشریح کرد و ادامه داد: فرصت عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حضور ۹ میلیون ارمنی که در خارج از این کشور زندگی می‌کند، فرصت بسیار خوبی جهت ری اکسپورت کالا‌های ایرانی به سایر کشور‌ها پدید آورده است.

عباس ظهوری افزود: تجار ما در ارمنستان با مسایل و مشکلاتی رو به رو هستند و امیدواریم این مشکلات با تلاش‌هایی که در دولت صورت می‌گیرد، به حداقل برسد.

رایزن بازرگانی ایران نیز در این جلسه گفت: در سال ۲۰۲۱ صادرات ایران به ارمنستان با رشد ۳۸ درصدی به رقم ۴۲۸ میلیون دلار رسید.

اکبر گداری افزود: در سال گذشته کالا‌های صادراتی ایران به ارمنستان شامل سوخت و مواد سوختی، مواد پتروشیمی، سیمان و مصالح ساختمانی بوده است که این ترکیب در حال حاضر در حال تغییر است و مواردی مانند کالا‌های صنعتی، کشاورزی، ماشین‌آلات کشاورزی، موادی با ارزش افزوده بالا، کالا‌های دانش‌بنیان مانند رنگ، آسانسور، خدمات فنی و مهندسی به سبد کالا‌های صادراتی به این کشور افزوده شده است.

گداری اظهار امیدواری کرد به این ترتیب رشد صادرات افزایش پیدا کند و به رقم ۷۰۰ میلیون دلار برسد

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هیات تجاری پس از ورود به ارمنستان از مراکز فروشگاه‌های رنجیره‌ای این کشور بازدید خواهد کرد و جلسه‌ای نیز با رییس اتاق بازرگانی ارمنستان و تعدادی از تجار منتخب اتاق در محل اتاق بازرگانی ارمنستان برگزار خواهد شد که امیدواریم دستاورد‌های بسیار خوبی داشته باشد.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *