رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مجلس برای اصلاح الگوی مصرف گاز و برق در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف کرد

12:19 - 11 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۰۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر را مکلف کردند تا نسبت به هوشمند سازی مصرف و نصب شمارشگر‌های هوشمند در سال آتی اقدام کنند.
-  نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند (د)، (و)، (ز) تبصره ۱۵ را بررسی کرده و آن‌ها را به تصویب رساندند.

بر اساس بند (د) تبصره ۱۵؛ به منظور اصلاح الگوی مصرف گاز و برق که بر اساس شاخص تعداد سرانه هر خانوار و تعداد اعضای هر خانواده تعیین می‌شود، شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر موظفند از طریق بخش غیر دولتی (با اولویت شرکت‌های کارور (اپراتور) مجازی) نسبت به هوشمندسازی مصرف، برقراری ارتباط و شناسایی و وصول مطالبات مشترکان با اولویت مشترکان عمده پرمصرف و همچنین نصب شمارشگر‌های هوشمند اقدام و هزینه مربوطه را به صورت اقساطی از مشترکین دریافت نمایند.

بر اساس بند (و) تبصره ۱۵؛ تعرفه سوخت نیروگاه‌های خود تأمین که با تأیید شرکت‌های تابعه وزارت نفت دارای شمارشگر (کنتور) جداگانه باشند یا بنا به اعلام وزارت نیرو اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می‌کنند، به میزان سوخت مصرفی برای برق تحویل شده به شبکه در ساعات اوج مصرف، معادل تعرفه سوخت نیروگاهی براساس متوسط بازدهی نیروگاه‌های حرارتی سال ۱۳۹۹ تعیین می‌شود.

بر اساس بند (ز) تبصره ۱۵؛ به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود از طریق شرکت‌های تابعه نسبت به تأسیس شرکت‌های صندوق طرح (پروژه) با مشارکت متقاضیان و سرمایه گذاران بخش غیردولتی به منظور تجهیز منابع، احداث و بهره برداری از پنج هزار (۵۰۰۰) مگاوات نیروگاه برق با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، اقدام نماید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *