رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لاوروف: تلاش‌ها برای احیای برجام ادامه دارد/ چین: به خواسته‌های منطقی ایران باید به شیوه‌ای مناسب رسیدگی شود

14:45 - 10 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۹۱۸
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که تلاش‌ها برای احیای برجام ادامه دارد و هیچگونه جایگزین منطقی برای این توافق وجود ندارد.

- «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه می‌گوید «امیدواریم که مذاکرات وین موفقیت آمیز باشد.»

به گزارش ریانووستی»، «لاوروف» طی اظهاراتی گفت «تلاش‌ها برای احیای برجام به منظور حل و فصل مشکل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ادامه دارد و امیدوار هستیم که مذاکرات موفقیت آمیز باشد.»

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد «هیچگونه جایگزین منطقی برای برجام وجود ندارد.»

در همین حال «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان سعودی، با «ژان ایو لودریان»، همتای فرانسوی خود در پاریس دیدار کرد.

به گزارش رویترز، «بن فرحان» و «لودریان» در این دیدار درباره برنامه هسته‌ای ایران و آنچه «اهمیت هر گونه توافق هسته‌ای که مانع از توسعه یا دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود» عنوان شده، گفتگو کردند.

وزارت خارجه فرانسه، روز دوشنبه، نهم اسفند، ادعا کرد که برای پایان دادن به مذاکرات وین برای احیای برجام تا پایان این هفته، فوریت حیاتی وجود دارد.

«آن کلر لژاندر»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، در جمع خبرنگاران، مدعی شد «واقعا فوریتی حیاتی برای پایان دادن به مذاکرات در این هفته وجود دارد.»

همچنین «وانگ کان»، نماینده دائم چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین از طرف های برجام خواست تا در محله نهایی مذاکرات، برای احیای برجام تصمیمات سیاسی اتخاذ کنند.

وانگ کان این اظهارات را در نشستی به ریاست «انریکه مورا»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگانی از ایران، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان مطرح کرد.

این دیپلمات چین گفت «مذاکرات وارد مرحله حساس نهایی شده است و طرف های مربوطه امیدهایی برای احیای برجام می بینند. چین از نقش حیاتی هماهنگ‌کنندگان اتحادیه اروپا در مذاکرات قدردانی می‌کند و تلاش‌های همه طرف‌های دیگر برای دستیابی به توافق را تصدیق می‌کند.»

وی تاکید کرد «به خواسته‌های مشروع و منطقی ایران در مورد مسائل باقیمانده باید به شیوه‌ای مناسب رسیدگی شود. چین به همکاری با سایر طرف‌ها برای دستیابی به توافقی ادامه خواهد داد.»

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *