افزایش چشمگیر گل‌ها در هفته بیستم؛ گلزنان ایرانی به خود آمدند

10:11 - 11 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۹۰۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هفته بیستم لیگ برتر نسبت به هفته قبل پرگل‌تر بود و بازیکنان ایرانی نقش مهمی در آن ایفا کردند.

- در هفته‌های اخیر و در جدول برترین گلزنان بیست و یکم دوره لیگ برتر فوتبال همواره شاهد حضور بازیکنان خارجی در رتبه‌های اول تا سوم رده بندی بودیم. گادوین منشا از مس رفسنجان کوین یامگا از استقلال و لوسیانو پریرا مندز از فولاد خوزستان سه بازیکنی بودند که هفته‌هاست پیشتاز رقابت آقای گلی فوتبال ایران هستند و تمام گلزنان ایرانی پایین‌تر از آن‌ها قرار گرفته بودند.

در هفته بیستم لیگ برتر و در ۸ دیداری که برگزار شد شاهد به ثمر رسیدن ۱۶ گل بودیم که نسبت به هفته گذشته که ۹ گل را شاهد بودیم این آمار افزایش چشمگیری داشت. نکته مهم این است که تمام ۱۶ گل به ثمر رسیده توسط بازیکنان ایرانی ثبت شده‌اند و گلزنان خارجی نقشی در این هفته از لیگ ایفا نکردند.

گادوین منشا که ۷ گل از ۱۱ گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده مقابل پرسپولیس کاری از پیش نبرد، کوین یامگا در روز تساوی استقلال و نساجی درخشان ظاهر نشد و نتوانست گلزنی کند، همچنین لوسیانو پریرا در تساوی بدون گل فولاد و هوادار نتوانست آمار گل‌های خود را افزایش دهد. کی‌روش استنلی از گل‌گهر هم با ارسال یک پاس گل صرفاً در این زمینه ایفای نقش کرد و موفق به گلزنی نشد.

بر خلاف خارجی‌های ناکام، بازیکنان ایرانی هفته خوبی را در امر گلزنی پشت سر گذاشتند که در این بین مهدی عبدی و سعید صادقی چهره‌های برتر هفته بودند. مهاجم پرسپولیس با دو بار گلزنی مقابل مس رفسنجان زمینه ساز یک پیروزی با ارزش برای تیمش شد و خود را در جدول گلزنان ۷ گله کرد. هافبک نساجی هم در روزی که شاگردان قلعه نویی ۲ بر یک نفت آبادان را مغلوب کردند زننده هر دو گل بازی بود و او هم در حال حاضر همانند مهدی عبدی و لوسیانو پریرا ۷ گله است. همچنین پیمان بابایی و طالب ریکانی با گلزنی برای تراکتور و نفت آبادان ۵ گله شدند و باعث پرگل‌تر شدن این هفته از رقابت‌های فوتبال ایران شدند.

جدول گلزنان لیگ ایران:
۱. گادوین منشا ۱۱ گل
۲. کوین یامگا ۸ گل
۳. لوسیانو پریرا، مهدی عبدی و سعید صادقی ۷ گل
۴. کریم اسلامی ۶ گل
۵. پیمان بابایی، طالب ریکانی و شهریار مغانلو ۵ گل



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *