تأسیس امور تربیتی و تدوین سند تحول از مهم‌ترین دستاورد‌های آموزش و پرورش

11:06 - 10 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۸۷۷
وزیر آموزش و پرورش گفت:دو اتفاق مهم در نظام تعلیم و تربیت بعد از انقلاب تأسیس امور تربیتی و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است، لذا باید بر تحقق اهداف این دو ثمره انقلاب توجه جدی داشته باشیم.
-وزیر آموزش و پرورش در دیدار با رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اظهار کرد تأسیس «امور تربیتی» و «تدوین سندتحول» از مهم‌ترین دستاورد‌های آموزش و پرورش است، لذا باید بر تحقق اهداف این دو ثمره انقلاب توجه جدّی داشت.

در دیدار وزیر آموزش و پرورش با رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور که در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، یوسف نوری با تبریک ایام فرارسیدن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و بزرگداشت هفته امور تربیتی با اشاره به این که توجه به حوزه امور تربیتی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است و رییس‌جمهور هم بر این موضوع تأکید ویژه دارند، اظهار کرد: هدف اصلی برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت، باید «مدرسه» باشد و مدیر مدرسه و معاون پرورشی مهم‌ترین عناصر در حوزه امور تربیتی هستند، بنابراین باید این نیرو‌ها به‌صورت مداوم مورد پایش و ارزیابی صلاحیت قرار گیرند تا افراد توانمند به عنوان مدیر مدرسه، انتخاب و در مدارس حضورداشته باشند.

وی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مدیر مدرسه را در راستای اجرایی کردن سندتحول، داشتن تعاملات و ارتباط‌های بیرونی دانست و تصریح کرد: ارتباط مدیر مدرسه با اولیا، شهردار، فرماندار، پلیس، ائمه جمعه و همه عناصر خارج از مدرسه می‌تواند به پیشبرد اهداف مدرسه و اجرایی کردن سند تحول کمک کند. همچنین مدیر مدرسه باید یک نگاه تربیتی به نظام تعلیم و تربیت داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که همه ما باید آثار تربیتی کار‌های خود را در فعالیت‌های روزانه در نظر داشته باشیم، اظهار کرد: باید تشریفات سفر در آموزش و پرورش کاهش یابد تا با حذف تشریفات زائد، اثرات تربیتی بر مخاطبان و در راستای اهداف دولت مردمی داشته باشیم و همچنین اعضای شورای معاونان با حضور در مدارس و قرار گرفتن در مواجه با مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیا بر مسائل اشراف داشته باشند و در زمینه تحقق اهداف دولت مردمی، قدم بردارند.

وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی برای نظام تعلیم و تربیت، گفت: دو اتفاق مهم در نظام تعلیم و تربیت بعد از انقلاب تأسیس امور تربیتی و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است، لذا باید بر تحقق اهداف این دو ثمره انقلاب توجه جدی داشته باشیم.
 

برچسب ها: نوری سند تحول

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *