قیمت برنج خارجی و گوشت گوساله منجمد کاهش یافت/ روند کاهش قیمت سیب زمینی ادامه خواهد بود

23:47 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۸۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از تصمیم ستاد تنظیم بازار مبنی بر کاهش قیمت انواع برنج خارجی و گوشت گوساله منجمد خبر داد.

- سید سعید راد در ارتباط تصویری با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما اظهار داشت: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، مصوب گردید قیمت برنج پاکستانی از ۲۵ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان، برنج هندی از ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی با همان قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود.

وی ادامه داد: در این جلسه قیمت گوشت گوساله منجمد نیز ۱۰۰ هزار تومان تعیین و در بحث روغن نیز قرار شد روغن پخت و پز و سرخ کردنی با همان قیمت‌های مصوب قبل عرضه شود و به مقدار کافی در اختیار مردم، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف قرار گیرد.

قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: قیمت سیب زمینی نیز رو به کاهش است و در برخی از استان‌ها بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان و در میادین تهران نیز به قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود که باتوجه به شروع برداشت سیب زمینی این روند کاهش قیمت در هفته آینده ادامه دار خواهد بود.

راد درباره نحوه توزیع برنج، گوشت و روغن به قیمت مصوب نیز اظهار داشت: این کالا‌ها در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و در صنوف منتخب به مقدار کافی عرضه می‌شود، در خصوص برنج نیز میزان سهمیه کافی برای همه استان‌ها به مقدار ۱۰۰ هزار تن تخصیص پیدا کرده که از طریق اداره کل مربوطه در اختیار بخش‌های عرضه قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: قیمت‌های تعیین شده از این هفته عملیاتی خواهد شد و مشکلی در تامین و قیمت کالا‌های اساسی نخواهیم داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *