۶۲۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل به ارزش ۲۵ میلیارد ریال به بیت المال اعاده شد

15:29 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۷۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی ۶۲۴ هکتار از این اراضی تصرف شده استان به ارزش ۲۵ میلیارد ریال آزادسازی و به بیت المال اعاده شد.
- حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو با تشریح عملکرد ۱۱ ماهه شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، امور اراضی، راهداری و آب منطقه‌ای اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۶۲۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شده استان به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد ریال رفع تصرف و به بیت المال اعاده شده، همچنین ۱۶ مورد مستحدثات غیر قانونی در اراضی ملی و منابع طبیعی استان به مساحت ۶.۱ هکتار شناسایی و قلع و قمع شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: در حوزه آزاد سازی حریم راه‌ها نیز ۳۲۰ هکتار که به طریق کشت و زرع و درخت کاری مورد تعرض قرار گرفته بود آزاد سازی شده و ۶۱ مورد اعیانی احداث شده غیر مجاز نیز در این مدت قلع و قمع شد.

وی در توضیح برخی دیگر از آزادساری اراضی زراعی گفت: با هماهنگی صورت گرفته مابین دستگاه قضای استان و جهاد کشاورزی در ۱۳ هکتار از اراضی زراعی که به صورت غیر مجاز تغییر کاربری شده و اعیانی‌هایی نیز در آن‌ها احداث شده بود و با دستور قضایی و تلاش‌های عوامل جهاد کشاورزی قلع و قمع و به وضع سابق اعاده شد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در پایان با اشاره به اینکه صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان است، هشدار داد: با هر گونه سهل انگاری در امر صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و نیز با متخلفان و مجرمانی که با تخریب، تصرف و تعرض اراضی ملی و منابع طبیعی در صدد سوء استفاده از این اراضی باشد مطابق با قانون قاطعانه برخورد می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *