زندگی یمنی‌ها زیر سایه بمباران‌های سعودی/وقوع بدترین بحران انسانی جهان با حمایت غرب

5:15 - 11 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۷۴۳
حملات ائتلاف سعودی اماراتی به یمن با حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا باعث بروز بدترین بحران انسانی جهان شده است.

- در سال ۲۰۱۵، ائتلافی از کشور‌ها به سرکردگی عربستان با حمایت دولت‌های آمریکا و انگلیس، بمباران و محاصره یمن را آغاز کردند.

به گزارش «ajahaf»، آمریکا و انگلیس از ائتلاف سعودی حمایت می‌کنند و همچنان به عربستان تسلیحات می‌فروشند.

پس از ۷ سال جنگ، زندگی در زیر حملات، زیر گلوله باران، در محاصره، برای شهروندان یمنی به یک امر عادی تبدیل شده است.

شنیدن صدای هواپیما، شنیدن صدای حملات هوایی برای مردم یمن عادی شده است؛ آن‌ها با شنیدن این صدا‌ها فقط نگران کودکان هستند؛ ترس آن‌ها از این است که این صدا‌ها چه تاثیری روی کودکان بگذارد.

وقتی چند روزی می‌گذرد و یمنی‌ها صدای هواپیما‌ها را نمی‌شنوند تعجب می‌کنند؛ وضعیت را تصور کنید، بیش از ۷ سال، اگر یک روز بدون شنیدن صدای حمله هوایی بگذرد، آن وقت صدای پرواز هواپیما‌ها شنیده می شوند.

برای مثال اخیرا حملات هوایی به فرودگاه صنعا صورت گرفت؛ اگرچه این حمله در صبح و در حالی که مردم خواب بودند، صورت گرفت، اما امری طبیعی برای یمنی‌ها بود؛ زندگی در زیر حملات هوایی به یک امر عادی تبدیل شده است.

همانطور که می‌دانید چند روز پیش چندین حمله هوایی در صنعا، پایتخت یمن انجام شد که یکی از آن‌ها ساختمان TeleYemen در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور را هدف قرار داد.

این حمله به ساختمان وزارتخانه و حمله‌ای بود که یک منطقه مسکونی پرجمعیت را هدف قرار داد، منطقه‌ای که افراد زیادی در آن زندگی می‌کنند.

زندگی برای شهروندان یمنی بسیار بسیار دشوار شده است؛ مخصوصاً در فاصله چند هفته‌ای از ماه رمضان که قیمت‌ها در بازار‌ها به دلیل محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی بسیار افزایش یافته است؛ همچنین نفت و سوخت هم در این کشور کمیاب شده است.

همه این کمبود‌ها ناشی از محاصره است؛ محاصره هوایی به دلیل بسته شدن فرودگاه صنعا باعث ایجاد یک بحران بزرگ شده است.

به دلیل محاصره دریایی، اکنون نفتی در صنعا وجود ندارد؛ محاصره زمینی نیز باعث کمبود محصولات و گرانی شده است.

جنگ یمن در رسانه‌های بین المللی پوشش داده نمی‌شود؛ حتی اگر برخی رسانه‌ها کمی در مورد آن صحبت کنند، کافی نیست؛ سکوت مساوی است با همدستی؛ میلیون‌ها نفر در یمن از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ رنج می‌برند، اما رسانه‌های جهان سکوت کرده اند، شاید به این دلیل که رابطه خوبی بین دولت‌های آن‌ها و عربستان وجود دارد.

اما چرا عربستان میلیارد‌ها دلار برای ساکت کردن رسانه‌ها هزینه می‌کند؟ زیرا آن‌ها از آگاهی مردم می‌ترسند؛ اگر یک بمب در لندن یا پاریس منفجر شود، همه دنیا از آن خبردار می‌شوند، با این حال بمب‌ها تمام روز، هر روزه، بر یمن می‌بارند و هیچ‌کس چیزی نمی‌گوید.

آنچه در یمن اتفاق می‌افتد یک جنگ داخلی نیست، بلکه یک تجاوز کثیف به سرکردگی عربستان سعودی و امارات است که به طور کامل توسط کاخ سفید حمایت می‌شود.

یمن به دلیل محاصره ائتلاف تحت سرکردگی عربستان، هر روز با حملات هوایی و کمبود غذا و دارو مواجه است.

نه تنها ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی یمن را بمباران می‌کند، بلکه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و سایر کشور‌ها نیز شریک جنایات جنگی هستند، زیرا آن‌ها هنوز به عربستان و امارات سلاح می‌فروشند، از محاصره حمایت می‌کنند و سکوت در مورد آنچه در یمن اتفاق می‌افتد را ادامه می‌دهند.

جنگ یمن در شب ۲۶ مارس ۲۰۱۵ از سوی واشنگتن اعلام شد، و این جنگی است که آمریکا نمی‌خواهد مردم درباره آن بدانند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *