گزارش پژوهشی علل نقض آرا محاکم بدوی در محاکم تجدید نظر در دادگستری کرمان رونمایی شد

15:57 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۷۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در قالب فعالیت و توسعه کار‌های علمی تجربیات ارزشمند قضایی برای قضات جوان‌تر و نسل‌های بعدی حفظ می‌شود.
نشست شورای آموزشی و فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از معاونین وی برگزار شد. در این نشست از گزارش پژوهشی علل نقض آرا محاکم بدوی در محاکم تجدید نظر نیز رونمایی شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های قاضی وظیفه شناس کرمانی در راستای گره گشایی از پرونده ربودن شدن کودک شش ساله و دستگیری متهم پرونده، گفت: مجاهدت‌ها و تلاش قاضی یعقوب احمدی در نجات این کودک بسیار مهم بوده است و از درگاه خداوند متعال مسالت دارم که در تمامی مراحل زندگی خود موفق و موید باشند.

یدالله موحد بر تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای حوزه‌های مختلف از جمله در بخش‌های آموزشی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های قانونی موجود برای تحقق این منظور بهره برداری لازم انجام شود.

وی از تلاش‌های حوزه آموزشی و فرهنگی دادگستری استان کرمان تقدیر کرد و افزود: حدود ۱۶۰۰ نفر قاضی و کارکنان اداری در دادگستری استان کرمان حضور دارند که با وجود کمبود امکانات و اعتبارات مورد نیاز، تلاش می‌شود دوره‌های آموزشی و فرهنگی لازم، برنامه ریزی و اجرایی شوند.

رئیس دادگستری استان کرمان با بیان این که کار علمی بزرگ و ارزشمندی در راستای تدوین گزارش پژوهشی علل نقض آرا محاکم بدوی در محاکم تجدید نظر انجام شده است، اظهارکرد: کار عظیم و دشواری به منظور تدوین تاریخ عدلیه استان کرمان نیز انجام شده است و این کتاب در آستانه چاپ قرار دارد.

وی با اظهار امیدواری درباره توسعه کار‌های علمی در دادگستری کل استان کرمان، تصریح کرد: در قالب فعالیت‌های علمی تلاش می‌شود که تجربیات ارزشمند قضایی برای قضات جوان‌تر و نسل‌های بعدی حفظ شود.
 
از مجموع ۱۸۰ رای مورد رقابت در  جشنواره  شهید بهشتی ۴ رای از سوی قضات استان کرمان ارسال شده است
 
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که در حوزه فرهنگی در سال جاری اقدامات بسیاری در مجموعه دادگستری استان کرمان انجام شده است، تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی دستگاه قضایی استان کرمان با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دوران شیوع بیماری کرونا اجرایی شده است.

محمدباقر اسلامی بر تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی تاکید کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ برنامه‌های آموزشی دادگستری کل استان کرمان به صورت کامل اجرا شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۳۷۹ نشست قضایی در ۲۸ حوزه قضایی درسال جاری، اظهارکرد: امسال نیز ۳۲ دوره قضایی و ۳۶ دوره اداری برگزار شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: در سال جاری اختبار قضات، امضای تفاهم نامه ها، برگزاری نشست‌های نقد رای و اطلاع رسانی‌های گسترده نیز از سوی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شهید بهشتی در تهران، گفت: در مجموع ۱۸۰ رای در این جشنواره مورد رقابت قرار گرفته است که از ۴ رای ارسال شده به این جشنواره از سوی قضات استان کرمان، یک رای جزء پنج رای برتر کشور قرار گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *