آمار مصالحه استان فارس در پرونده‌های قصاص به ۷۰ فقره رسید

14:38 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۷۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس از اخذ رضایت اولیاء دم در ۵ پرونده قصاص با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان خبر داد.
 - حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به توجه ویژه استان فارس به امر صلح و سازش و اصلاح ذات البین از حصول سازش در ۵ فقره پرونده قصاص و نجات ۵ محکوم این پرونده‌ها در آستانه عید برزگ مبعث پیامبر (ص) خبر داد.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه دو فقره از پرونده‌های منجر به رضایت در شعب ۷۲ و ۷۶ ویژه استان و ۳ فقره دیگر مربوط به حوزه‌های قضایی مرودشت، داراب، استهبان است، گفت: تلاش‌های مسئولان حوزه‌های قضایی، اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف و داوری استان و کمک‌های معتمدان و ائمه جماعات در شهرستان‌ها در راستای توسعه فرهنگ اصلاح ذات البین و رفع اختلافات ستودی است.
 
وی با بیان اینکه با مصالحه این ۵ پرونده تعداد مصالحه‌های انجام شده و اخذ رضایت در پرونده قصاص در استان فارس به ۷۰ مورد رسیده است از در جریان بودن روند مذاکره در جهت صلح و سازش در ۱۰ پرونده دیگر قصاص خبر داد و گفت: جهش استان فارس در راستای به صلح و سازش رساندن پرونده‌ها نشان از تلاش شبانه روزی اعضاء و روحیه رأفت، عطوفت و بخشش مردم در دیار فارس است.
 
حجت الاسلام و المسلمین موسوی وجود اقوام، طوایف، عشایر و اقشار گوناگون جمعیتی استان با روحیه سنتی گذشت و تأثیر نفوذ کلام ریش سفیدان در بین آنان را از دیگر عوامل موفقیت توسعه حل اختلاف استان در امر صلح و سازس خواند و تصریج کرد مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس برنامه‌های ویژه‌ای را در مناطق گوناگون برای بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان تدوین و اجرا کرده است.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس حاصل فعالیت‌های صورت پذیرفته در شورا‌های حل اختلاف را مصالحه ۴۲ درصدی پرونده‌های مختومه شده در ده ماهه امسال دانست و اظهار امیدواری کرد با همت اعضای تلاشگر شورا‌های حل اختلاف تعداد مصالحه پرونده‌های قصاص و همچنین سایر پرونده مطروحه تا انتهای سال جاری افزایش خواهد داشت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *