منصوریان: نمی‌گویم بدشانس، ولی کم‌تلاش بودیم/ قلعه‌نویی در بین دو نیمه معتقد به پنالتی بود

18:57 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۷۱۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: ۴- ۵ روز دیگر باید با پرسپولیس بازی کنیم و باید بازیکنانم را هوشیار کنیم.

- علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در نشست خبری پس از بازی مقابل گل‌گهر سیرجان در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*بازی بسیار با کیفیتی بود دلیل اصلی آن هم زمین گل گهر بود. می‌دانستیم چه می‌خواهیم و خیلی زود به گل رسیدیم. می‌توانستیم یک گل دیگر بزنیم که گلرشان خوش شانس بود. بازی پایاپای بود. روی غفلت گل خوردیم. عادت به باخت نداشتیم. شرایط راضی کننده‌ای نبود.
 
*به تیم قلعه نویی تبریک می‌گویم. تیم بسیار خوبی دارد و مبارکشان باشد، اما در بعضی از قسمت‌ها بچه‌های ما می‌توانستند بهتر بازی کنند. همیشه بعد از بازی یک جلسه کوچک می‌گذاریم. ۴- ۵ روز دیگر باید با پرسپولیس بازی کنیم و باید بچه‌ها را هوشیار کنیم. شانس این را داریم که بتوانیم در کمرکش جدول خودمان را بالا ببینیم.
 
*از بچه هایمان خیلی راضی هستم. خیلی تلاش کردند. ما از ارتفاع منفی به اینجا که ارتفاع خیلی بالایی دارد، آمدیم. از دوندگی بی‌امان تیمم خیلی راضی بودم. در نیمه اول می‌توانستیم کار را تمام کنیم. بعد از یک بر صفر می‌توانستیم راحت به دو بر صفر برسیم. در نیمه دوم هم تقریبا یک یا دو شانس در ضد حمله به تیم قلعه نویی دادیم. خودمان هم شانس داشتیم تا بتوانیم به گل برسیم.
 
*در مورد داوری صحبت نمی‌کنم. قبل از هر بازی وضعیت روحی روانی تیم داوری را برای تیم آنالیز می‌کنیم. بچه‌ها در رختکن به داوری اعتراض داشتند و می‌گفتند اکثر پنجاه، پنجاه‌ها را به تیم حریف می‌داد، ولی در اخراج طالب ضربه دومش شاید اخراج داشت، اما می‌شد سخت گیرانه نباشد. نمی‌توانم تصمیم گیری کنم، ولی داور از همه نزدیکتر بود. در مجموع از عملکرد تیمم با افتخار دفاع می‌کنم. نسبت به بضاعتی که داریم در جدول مسابقات، بچه‌های ما بسیار خوب عمل کردند.
 
* ۲-۳ بازیکن را جابه‌جا کردیم و چند نیروی جوان هم که آوردیم از آن‌ها راضی هستم، اما مصدومیت‌ها و سرماخوردگی‌ها کمی زور تیم ما را کم کرده است. هفته آینده با تمام قوا به مصاف پرسپولیس می‌رویم، چون برای‌مان یک نقطه عطف است. از بازی با پرسپولیس خواسته‌های خیلی متفاوت و زیادی داریم تا بتوانیم بچه‌هایمان را بلند کنیم.
 
*بازیکنانم باید بدانند اگر به پیروزی برسند به سرمنزل می‌رسند و وقتی شما تیم‌های بزرگ را می‌برید عاقبت به خیری خاصی در فوتبال برایشان خواهد بود. قلعه‌نویی تیم خیلی خوب دارد و شاید اگر از آن‌ها امتیاز کم نمی‌شد در کورس قهرمانی بودند. در مجموع به هر دو تیم خسته‌نباشید می‌گویم بازی پایاپای بود می‌توانستیم آخر بازی هم به گل برسیم. نمی‌گویم بدشانس، ولی کم‌تلاش بودیم. من در بوندسلیگا بازی کردم؛ در آنجا اعتقادی به شانس ندارند و فقط به تلاش و تلاش و تلاش تا آخرین حد توان اعتقاد دارند.
 
*صحنه را ندیدم، ولی با قلعه‌نویی که بین دو نیمه صحبت می‌کردم، گفت پنالتی بود. با توجه به اینکه او رئیس، بزرگ و برادر ما است چیزی که می‌گوید نمی‌توانیم روی آن حرفی بزنیم. اگر امیرخان این را گفته پنالتی بوده، سمعاً طاعتا، او بزرگ و افتخار ما است. کسی که به زندگی شخصی و فوتبال ما کمک کرده است. اگر دیده پنالتی بوده، کارشناسان می‌توانند صحبت کنند. من واقعاً صحنه را ندیدم. امیر قلعه‌نویی قطعاً فوتبال را از همه زوایا بهتر از من می‌فهمد. این مسئله بین استاد و شاگرد است. آن هم اگر داور نگرفته کم لطفی به تیم گل‌گهر بوده است.
 
*طالب ریکانی یک شماره ۱۰ کلاسیک است. از جنس طالب در لیگ ما ۲-۳ بازیکن هم نیست. فرض را بر این بگیریم که طالب در تیمی مثل استقلال یا پرسپولیس باشد. او تکیه‌گاه تیم است یا حتی در تیم گل‌گهر یا سپاهان، آخرین مرحله توپ‌های ما به طالب ختم می‌شود. او یک بازیکن بزرگ و بین‌المللی است. به همان اندازه بیرون، یک بازیکن تأثیرگذار در تیم ما است. یک لیدر و رهبر واقعی برای تیم ما است.
 
*از اینکه او را از دست دادیم خیلی ناراحتیم. ایراد طالب این است که یک شماره ۱۰ کلاسیک است و ضربه زدن به بازیکن حریف را بلد نیست. شاید اگر با تکل داخل می‌رفت اخراج نمی‌شد. اکثر ۱۰‌ها را ببینید مانند ایمان مبعلی یا قاسم حدادی‌فر میل به خشونت‌شان خیلی کم است. وقتی هم که انجام می‌دهند، اخراج می‌شوند.
 
*طالب عنصری است که واقعاً نمی‌توانیم از او چشم‌پوشی کنیم. تیم را روی او بنا می‌کنیم ان‌شاءالله او را بچه‌ها بتوانند جبران کنند. او برای ما یک وزنه است و نمی‌توانیم منکر این شویم. الان تاپ‌ترین بازیکن لیگ ایران است. نه در گل‌گهر و در تیم‌های دیگر هیچ بازیکنی تا این حد کیفیت ندارد. همه بازیکنان سعی می‌کنند خوب باشند، اما طالب از همه یک پله بالاتر است. یک ضربه چپ مرگبار هم دارد و از هر کجا بخواهد می‌زند. امروز رفت که چپ را بزند پنج نفر با هم برایش تکل رفتند. ان‌شاءالله جوانی که می‌خواهد جایش بازی کند باید بار سختی را به دوش بکشد تا بتواند جای کاپیتان خوب ما را پر کند.
 
*برای سومین‌بار است می‌گویم، کسانیکه باعث ایجاد این امکانات شدند را باید دست و سروصورت‌شان بوسید. فکر کنم در سیرجان ظرف ۸ یا ۹ ماه استادیوم ساختند. این امکانات امروز به ما اجازه داد در زمین کیف کنیم. وقتی به رختکن می‌آییم درخور نام فوتبال ایران است. ان‌شاءالله همه باشگاه‌ها از این الگو بگیرند که حداقل سخت‌افزار‌ها را درست کنند. تبریک می‌گویم، نمی‌دانم باید از چه کسی تشکر کنم. فکر کنم باید از مسئولین رده بالای گل‌گهر تشکر کنم. خدا ان‌شاءالله حفظ‌شان کند. آدم لذت می‌برد. جایی که ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد شما امکاناتی را برای ۱۸ میلیون نفر می‌بینید. مبارک‌تان باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *