آذین: سریال «آتش در گلستان» اثری بانمره بالا در کارنامه پرویز شیخ طادی است

10:52 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۶۴۱
یک منتقد سینما و تلویزیون گفت: سریال «آتش در گلستان» اثری تاریخی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و ملی، محصول شبکه پنجم سیما و اثری بانمره بالا در کارنامه پرویز شیخ طادی و این شبکه است.

جبارآذین در گفت‌وگو با میزان درباره آتش در گلستان گفت: پرویز شیخ طادی، کارنامه‌ای مقبول و قابل دفاع در سینما و تلویزیون دارد و ساخته‌های سینمایی وتلویزیونی وی افزون بر مضامین و محتوای ارزشمند از ساختار‌های هنری، سینمایی و تلویزیونی مطلوب برخوردارند.فیلم خوش ساخت دفاع مقدسی «روز‌های زندگی» و مجموعه تلویزیونی خوب «بانوی سردار»؛ وی را هنرمندی توانا و کاربلد نشان داد.

وی در همین راستا ابراز کرد: شیخ طادی، بعد از کارگردانی سریال «بانوی سردار» که براساس زندگی و مبارزات یک زن قهرمان لر به نام «بی بی مریم» ساخته و با استقبال روبرو شد، کارگردانی سریالی دیگر را در این راستا تجربه کرده است. مجموعه تلویزیونی «آتش در گلستان» بانگاه به گوشه‌ای از مبارزات و زندگی مرضیه حدیدچی دباغ تولید شده است.

این منتقد سینما و تلویزیون پیرامون ویژگی‌های مجموعه «آتش در گلستان» ابراز کرد: درام خانوادگی، اجتماعی و جذاب «آتش در گلستان»، داستان گیرای خود را با به تصویرکشیدن بخش‌هایی از زندگی این زن مبارز و قهرمان ملی در جغرافیای کردستان و غرب ایران و بر بستر رویداد‌های سیاسی و اجتماعی کشور، روایت می‌کند.

آذین همچنین با اشاره به اینکه سریال «آتش در گلستان» دومین مجموعه شیخ‌طادی با محوریت زنان است تاکید کرد: دومین سریال زن محور شیخ طادی، دارای فیلمنامه‌ای جمع و جور با داستان‌های پرداخت شده، شخصیت‌های باورپذیر، تنوع لوکیشن، فضاسازی‌های متناسب همراه با رخداد‌های زندگی قهرمان اصلی سریال، بازی‌های خوب و کارگردانی حساب شده و حرفه‌ای است.

وی در همین راستا بیان کرد: مجموعه تلویزیونی «آتش در گلستان»، به رغم سیل سریال‌های متوسط و زیر متوسط  از نظر محتوا و ساختار هنری، نگاه ملی به قصه واقعی زندگی یک قهرمان ملی، رعایت مولفه‌های گونه‌های خانوادگی، اجتماعی و حادثه‌ای و احترام به سلیقه و پسند مخاطب، در جایگاه و رده آثار مخاطب پسند و خوب تلویزیون قراردارد.

این منتقدر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: این سریال تاریخی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و ملی، محصول شبکه پنجم سیما و اثری بانمره بالا در کارنامه پرویز شیخ طادی و این شبکه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *