پناه به ماسک از خطر امیکرون

9:58 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۶۱۶
متخصصان می‌گویند در کنار واکسن برای جلوگیری از مبتلا شدن به امیکرون باید همچنان از ماسک استفاده کرد.

_ روزنامه همشهری نوشت: حرف «اومیکرون» همه‌جا هست. مخصوصا حالا که این ویروس خیلی‌ها را مبتلا کرده و هر روز یکی از اطرافیانمان با صدایی گرفته اعلام می‌کند که باید برود قرنطینه. واکسن هم البته کمک زیادی به سبک‌تر شدن بیماری کرده، اما همانطوری که می‌دانید، واکسن تا یک حدی می‌تواند از مبتلا شدن به کرونا جلوگیری کند و مصونیت صد درصدی ندارد؛ بنابراین تنها راهی که برایمان مانده این است که به‌جز واکسن، صورت‌هایمان را پشت ماسک پنهان کنیم. ماسک زدن آخرین سنگری است که می‌تواند در مقابل اومیکرون حفظمان کند. حالا چرا این را می‌گوییم؟ چون براساس آمار‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده، همچنان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور روی عدد ۵۷درصد ایستاده و با اینکه در پیک ششم بیماری قرار داریم، اما خیلی از افراد بی‌خیال ماسک زدن شده‌اند و این را می‌توانید در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و دیگر مکان‌های عمومی به راحتی ببینید.

عده‌ای به خیال اینکه دوز سوم واکسن آن‌ها را تبدیل به ترمیناتور کرده و دیگر آسیبی تهدیدشان نمی‌کند، ماسک را دور انداخته‌اند. عده‌ای هم که کلا به کرونا و ماسک و واکسن اعتقادی ندارند. برایشان هم مهم نیست که لااقل به‌خاطر دیگران پروتکل‌ها را رعایت کنند. اگر در جریان خبر‌های روز باشید، احتمالا تا حالا متوجه شده‌اید که اومیکرون هم در حال فروکش کردن است و به‌گفته مسئولان وزارت بهداشت، قله پیک اومیکرونی را رد کرده‌ایم و در سراشیبی هستیم.

با این حال هم مسئولان و هم کارشناسان همچنان معتقدند که هنوز نمی‌توان به سمت شرایط عادی زندگی رفت و پروتکل‌ها را به‌طور کامل کنار گذاشت. ضمن اینکه کرونا بسیار غیرقابل پیش‌بینی است و معلوم نیست در روز‌های آینده چه اتفاقات جدیدی رخ بدهد؛ بنابراین همچنان پشت این آخرین سنگر، یعنی ماسک بمانید تا جزو آن افرادی نباشید که با صدای گرفته مجبورند یک هفته به قرنطینه بروند.


برچسب ها: امیکرون ماسک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *