رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان شهرستان بردسیر به موضوع نگهداری و واگذاری اراضی دولتی دهستان قلعه عسگر ورود کرد

10:33 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۶۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر گفت: در راستای حفظ حقوق عامه، دادستانی شهرستان به موضوع نگهداری و واگذاری اراضی دولتی در شهرک اصلی دهستان قلعه عسگر استان کرمان ورود کرده است.
- افشین صالحی نژاد در توضیح اقدام دادستانی در رابطه با موضوع قصور مدیریتی در حفاظت و حراست از اراضی دولتی در دهستان قلعه عسکر اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق عامه، دادستانی این شهرستان به موضوع نگهداری و واگذاری اراضی دولتی در شهرک اصلی دهستان قلعه عسگر از توابع بخش لاله زار از مناطق گردشگری استان کرمان ورود کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر افزود: قصور مدیریتی یکی از مسئولین مربوطه در نگهداری و واگذاری اراضی دولتی شهرک اصلی دهستان قلعه عسگر به برخی افراد، موجب نارضایتی عمومی شده و دادستانی مدیرانی که اهمال آن‌ها در نگهداری و واگذاری این اراضی موثر بوده را تحت تعقیب قضایی قرار داده است.

وی توضیح داد: منطقه قلعه عسگر از مناطق خوش آب و هوا و گردشگری شهرستان است که اراضی یکی از شهرک‌های این دهستان که متعلق به دولت بوده، به لحاظ اهمال مسئولان مربوطه در سال های گذشته به تصرف سایران در آمده و بخشی از این اراضی نیز توسط یکی از ادارات دولتی به بعضی افراد واگذار شده است که نحوه واگذاری نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان بردسیر نیز ضمن بیان این مطلب که مسئولیت مدیران در حفظ، حراست و نگهداری از اموال عمومی یا بیت‌المال حساسیت زیادی دارد، گفت: به لحاظ درخواست‌های مردم قلعه عسگر، شورای حفظ حقوق بیت المال به موضوع ورود و جلساتی برگزار کرد که مسئولان مربوطه مجدد منفعل عمل کردند و متأسفانه تنش‌های مرتبط با این شهرک روز به روز بیشتر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اموال عمومی برای کارگزاران دولتی امانت محسوب می‌شود و حفظ و نگهداری آن، نه تنها از لحاظ قانونی تکلیف و وظیفه است؛ بلکه از لحاظ شرعی واجب است، لذا دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در حفاظت از بیت المال وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

برچسب ها: دادستان بردسیر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *