حدود ۲۶۰ تن سرم غیرقابل مصرف توسط سازمان اموال تملیکی منهدم شد

14:50 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۵۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: در راستای تسریع در تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی، پس از وصول دستورات و آراء مراجع قضایی، ۲۵۹ تن سرم تاریخ مصرف گذشته به ارزشی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از چرخه مصرف خارج شد.

- طبق اعلام روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، قریب به ۲۶۰ تن محموله دارویی متروکه، صبح امروز مورخ هشتم اسفند ماه، با حضور سید عبدالمجید اجتهادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان و دیگر نمایندگان سازمان‌های ذیصلاح در محل انبار‌های عمومی گمرک شهریار منهدم شد.

اجتهادی در این باره اظهار کرد: سرم‌های تاریخ مصرف گذشته در شهریور ماه سالجاری جهت امحاء در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت که این سازمان نیز در راستای اجرای قانون تاسیس، پس از وصول دستورات و آراء مراجع قضایی مبنی بر معدوم نمودن و همچنین وصول تاییدیه از وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و سایر سازمان‌های ذیربط مبنی بر عدم قابلیت مصرف این قبیل کالا‌ها که برای سلامت جامعه مضر است، آن‌ها را در فرایند معدوم‌سازی قرار داد و از چرخه مصرف خارج کرد.

وی افزود: طی جلساتی که از سوی «کارگروه فرماندهی جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و گمرکات» به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد بر افزایش انسجام و هماهنگی و تعاملات بین سازمانی به منظور عدم رسوب کالا در گمرکات و بنادر تاکید شد. به طوریکه چنانچه وارد کننده سرم‌های مذکور اقدامات قانونی را بموقع انجام می‌داد و مجوز‌های لازم را بموقع دریافت می‌کرد با مشکل عدم ترخیص اولیه مواجه نمی‌شد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اظهار امیدواری کرد که کارگروه مذکور بتواند با ارایه راهکار‌های سازنده مانع از تکرار چنین اتفاقاتی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *