رئیس جمعیت هلال احمر: تحریم‌ها مانع جدی برای امدادرسانی است

8:50 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۵۸۱
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با رئیس دفتر منطقه‌ای فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) در شهر قاهره پایتخت کشور مصر دیدار و گفتگو کرد.
-به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند که برای شرکت در کنفرانس اقدامات بشردوستانه منطقه منا به کشور مصر سفر کرده است؛ عصر امروز با حسام الشرقاوی رئیس دفتر منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را مانع جدی امدادرسانی به حادثه دیدگان در بلایای طبیعی و همچنین آوارگان و پناهجویان افغانستانی دانست و گفت: علاوه بر محدودیتی که در امدادرسانی به بلایا و حوادث ایجاد شده است بیش از ۵ میلیون پناهجوی افغانستانی در ایران هستند که بسیاری از آن‌ها به کمترین امکانات زندگی دسترسی ندارند و اکنون فشار تحریم‌ها به گونه‌ایست که نمی‌توان امدادرسانی و خدمات مناسبی به آن‌ها ارائه کرد.

کولیوند همچنین از عزم جدی جمعیت هلال احمر ایران برای ساخت شهرک آموزشی مقابله با حوادث و بلایا خبر داد و گفت: هلال احمر در سال‌های گذشته با استفاده از امدادگران داوطلب و خیران توانسته اولین پاسخ‌دهنده به حوادث و بلایای، چون سیل و زلزله باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم شهرک آموزشی بزرگی برای آموزش همگانی مردم و امدادگران در مواجه با مخاطرات راه‌اندازی کنیم که البته جمعیت‌های ملی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می‌توانند از امکانات آموزشی و مدرن این شهرک برای آموزش امدادگران خود استفاده کنند.

در این دیدار حسام الشرقاوی نیز گفت: در دوسال گذشته همه تلاش خود را برای رفع مشکل تحریم ایران برای امکان ارائه خدمات بشردوستانه داشته‌ام که آخرین مورد آن کنفرانس تلفنی من با ۳۰ مقام آمریکایی بود.

وی گفت: در آن گفتگو‌ها روایت‌های متعددی از مردم نیازمند و محروم در ایران بازگو کردم تا نشان دهم تحریم‌ها علیه این کشور بیشترین آسیب را به مردم نیازمند به خدمات بشر دوستانه و اقشار آسیب‌پذیر وارد کرده است. در این کنفرانس تلفنی مقامات آمریکایی هیچ دفاعی نداشتند و تنها سکوت کردند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *