معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از تصفیه خانه فاضلاب بیرجند بازدید کرد

8:05 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۵۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی از تصفیه خانه فاضلاب بیرجند بازدید کرد.

 - حجت الاسلام وحدانی نیا در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب بیرجند گفت: پساب خروجی تصفیه خانه با توجه به خشکسالی‌های اخیر ظرفیت خوبی برای مصارف جایگزین آب شرب دارد که می‌تواند در بخش صنعت و آبیاری درختان کاج توسط شهرداری استفاده شود.

وی افزود: متاسفانه پساب خروجی تصفیه خانه و رهاسازی در زمین‌های اطراف موجب نارضایتی شده که ماموران بهداشت نیز متذکر شده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: آب منطقه‌ای و منابع طبیعی می‌توانند به این موضوع ورود کنند تا کشاورزان درختانی با مصرف چوب پرورش دهند.

حجت الاسلام وحدانی نیا افزود:  زمان مورد نظر برای رسیدن به نتیجه دو سال آینده است، اما آب منطقه‌ای و منابع طبیعی باید نظارتی بر رشد درختان زمین‌های اطراف داشته باشند که بتوان از چوب آن‌ها بهره برداری کرد.

 مدیر عامل آب منطقه استان نیز گفت: برای نظارت بر بهره برداری پساب و جایگزینی با منابع آب موجود با دستگاه‌های مختلف هماهنگی‌های لازم انجام شد تا کشت‌های جایگزین در زمین‌های اطراف تصفیه خانه انجام شود در غیر این صورت با افراد برخورد خواهد شد.

سروری افزود: بر اساس الگوی کشت سال ۹۳ انواع گیاهان علوفه‌ای شامل ذرت، سورگوم،  ارزن، یونجه، جو و توت باید کشت می‌شد که به تازگی این الگو تغییر کرده و بعد از این کشاورزان باید در زمین‌های اطراف زراعت چوب را انجام دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *