چند نکته درباره مناقشه اوکراین و فراموشی جنگ یمن

16:03 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۵۲۵
یمن تنها فاجعه‌ای نیست که در دنیا وجود دارد و جامعه جهانی و افکار عمومی دنیا چه بسا از آن آگاه هم نباشد که در این کشور چه می‌گذرد.

- یمن رسانه ندارد تا بتواند صدای مظلومیت خود را به گوش جهان برساند و همین امر باعث شده تا عربستان بیش از ۶ سال به جنایات خود ادامه دهد و همچنان بر سر مردم مظلوم یمن بمب بریزد.

مردم یمن سال‌هاست تحت تحریم‌ها و محاصره اقتصادی ائتلاف سعودی با حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و دستیابی به مواد غذایی و دارویی برای یمن بسیار مشکل و حتی محال است.

رسانه‌های کشور‌های غربی  درباره انتشار گزارش وضعیت مردم یمن و فلسطین محدودیت شدید دارند و نمی‌توانند عمق فاجعه‌ای را که در یمن وجود دارد به تصویر بکشند.

یکی از دلایلی که افکار عمومی دنیا حقایق یمن، فلسطین و افغانستان را نمی‌داند، رسانه‌های کشور‌های غربی است.

اکر واقعیت‌های جهان همانگونه که است از قاب رسانه‌ها به مردم عرضه می‌شد واکنش‌های مردمی از بروز بسیاری فجایع جلوگیری می‌کرد اما انحصار قدرت رسانه‌ای در دست نظام سلطه است و این نظام با وارونه جلوه دادن حقایق، افکار عمومی را فریب می‌دهد.

آمریکا مقصر اصلی بحران اوکراین است، اما افکار عمومی به این مسئله بی توجه است چرا که همه تلاش‌های رسانه‌ای غرب بر این است تا طرف‎های دیگر را جنگ افروز معرفی کند.

تحریم‌های شدید اقتصادی، مسدود کردن سوئیف برای روسیه، قطع رابطه و بسیاری اقدامات دیگر علیه رمسکو انجام شده تا غرب این کشور را از رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارد و خود به برنامه‌ها و اهداف از پیش تعیین شده دست یابد.

آمریکا و اتحادیه اروپا خود را به شدت درگیر مسئله اوکراین کرده‎ و همه توان خود را برای این موضوع به کار گرفته‎اند و تنها گزینه‌ای که هنوز به آن نپرداخته‎اند گزینه نظامی است.

با توجه به سخنانی که رئیس جمهور فرانسه درباره طولانی شدن جنگ اوکراین مطرح کرده، طولانی‌تر شدن جنگ برای فرسایشی کردن آن است.

اما در این مقوله همچنان مسئله مهم جنگ‌های دیگری است که غرب در آن نقش اصلی را دارد.

قدر مسلم یمن تنها یکی از آن مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

غرب نسبت به سرنوشت مردم یمن در یک سیاست عمدی بی تفاوت است چرا که ایجاد یک کشور مستقل اسلامی در یمن برای آمریکا و غرب خوشایند نیست.

در فلسطین و کشور‌هایی همچون افغانستان، سوریه و عراق نیز همین سیاست دنبال می‌شود.

اوکراین برای آمریکا اهمیت دارد چرا که در نزدیکی روسیه است و مسکو را به چالش و واکنش واداشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *