۶۰ درصد از دانشجویان موافق و ۵۰ درصد از اساتید مخالف آموزش حضوری هستند

7:30 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۵۰۶
سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم گفت: با نظر سنجی صورت گرفته بیش از ۶۰ درصد دانشجویان اعلام کرده اند که موافق حضوری شدن آموزش هستند  چرا که آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی موجب به وجود آمدن معضلاتی در حوزه تحصیل آن‌ها شده است.
ابراهیم نعیمی در گفت‌وگو با میزان در مورد معضلات آموزش مجازی گفت: دانشجویان از آموزش مجازی خسته شده اند  و علاقه‌مند هستند به دانشگاه بازگردند در فضای آن رفت و آمد کنند و از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با نظر سنجی صورت گرفته بیش از ۶۰ درصد دانشجویان اعلام کرده اند که موافق حضوری شدن آموزش هستند  چرا که آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی موجب شده است معضلاتی را در حوزه تحصیل داشته باشند.

وی در مورد افت تحصیلی ناشی از آموزش مجازی گفت: افت تحصیلی ناشی از آموزش مجازی بسیار محسوس است  اگر چه که ما شاهد بودیم که بسیاری از دانشجویان نمرات بالایی را درآزمون‌های مجازی کسب می‌کردند، اما این علم وجود داشت که این تورم نمره با کمترین ذخیره دانشی حاصل شده است.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در آزمون‌های حضوری پایان ترم در برخی از  رشته‌ها مشاهده کردیم که دانشجویانی که نمرات آن‌ها در آزمون‌های مجازی بین ۱۷ تا ۲۰ بوده است در آزمون‌های حضوری به کمتر از ۱۶ رسیده بود.

وی گفت: عدم ایجاد ذخیره دانشی در دانشجویان موجب می‌شود در سال‌های آتی با فارغ التحصیلانی مواجه شویم که در ساختن آینده خود و کشور دچار مشکل شوند.

نعیمی گفت :بی سوادی پنهان یکی از معضلات آموزش مجازی است، عدم یادگیری کامل موجب می‌شود  که دانش آموزان و دانشجویان از کمترین مهارت مثلا مهارت‌های نوشتاری و گفتاری نیز محروم شوند که امیدواریم هر چه سریع‌تر با حضوری شدن آموزش بر این معضلات فائق بیاییم.

وی ادامه داد: اگرچه که اساتید نیز در این دوران با مشکلاتی مواجه بوده اند، اما طبق آماری که دریافت کردیم قریب به ۵۰ درصد از اساتید دانشگاهی مخالف آموزش‌های حضوری هستند و عنوان کرده اند که آمادگی لازم برای آموزش‌های حضوری ندارند.

وی در این باره گفت: آموزش‌های مجازی در این دوران موجب شده است که اساتید ما بتوانند به جهت صرفه جویی در زمان رفت و آمد به دانشگاه همزمان در سایر دانشگاه‌ها نیز به عنوان استاد مهمان و یا مدعو به صورت مجازی تدریس داشته باشند ،اگرچه که این امر به خودی خودی اتفاق مثبتی قلمداد می‌شود و استفاده از ظرفیت سایر اساتید برای همه دانشگاه‌های کشور مغتنم است، اما می‌توان گفت یکی از علل مخالفت برخی از همکاران با آموزش حضوری همین اتفاق است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *