رایزنی اقتصادی و تجاری با کشور ارمنستان/ نقش دولت در زمینه صادرات تسهیل دسترسی به بازار‌های هدف است

10:02 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۵۰۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان گفت: در سفر وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به ارمنستان قرار است در خصوص حوزه‌های مختلف اقتصادی، داروسازی، لوازم خانگی، تجارت کالایی، حمل و نقل و ... بین دو کشور رایزنی صورت بگیرد.

هرویک یاریجانیان در گفت‌وگو با میزان، در خصوص سفر وزیر صمت، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و هیئت همراه به کشور ارمنستان، گفت: در دولت سیزدهم این اولین سفر مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران به کشور ارمنستان است و باتوجه به اینکه ارمنستان اولین کشور هم‌مرز ایران با اورآسیا بوده دروازه ورود کالای ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: در سفر وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به ارمنستان قرار است در خصوص حوزه‌های مختلف اقتصادی، داروسازی، لوازم خانگی، تجارت کالایی، حمل و نقل و ... بین دو کشور رایزنی صورت بگیرد.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان بیان کرد: زمانی که وزیر صمت به عنوان متولی به ارمنستان سفر می‌کند این نوید را به تجار و بازرگانان می‌دهد که به احتمال زیاد قرار است تمهیدات بیشتری بین روابط دو کشور اندیشیده شود.

یاریجانیان اظهارکرد: اگر بتوانیم با هر کشوری روابط اقتصادی نزدیک داشته باشیم به نفع صادرات است، زیرا ایران کالا‌هایی را تولید می‌کند و منابعی را در اختیار دارد که اکثر همسایه‌ها از آن بی‌بهره هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هرچقدر سطح روابط اقتصادی، مراودات تجاری و مبادلات با کشور‌های دیگر افزایش پیدا کند قطعا به نفع کارخانجات، تولیدکنندگان و بخش خصوصی است.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان عنوان کرد: هر اندازه صادرات را تقویت کنیم تا صادرات محور شویم و ارزآوری بیشتری داشته باشیم مشکلات نقدینگی و تأمین نقدینگی کافی برطرف می‌شود همچنین کارخانجات منابع مالی را می‌توانند از طریق صادرات تأمین کنند و دولت نیز می‌تواند در زمینه صادرات دسترسی به بازار‌های هدف را تسهیل کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *