رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایجاد پایداری در کسب‌وکارها برای کشور اهمیت بسزایی دارد

8:02 - 10 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۴۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
یک تحلیل‌گر حوزه کسب‌وکار، گفت: برای استفاده بهینه از نیروی کار کشور بخصوص قشر تحصیل‌کرده باید در فضای کسب‌وکار امنیت شغلی را تضمین کنیم به همین دلیل ایجاد پایداری و ثبات بخشیدن به کسب‌وکارها در کشور اهمیت بسزایی دارد.
محسن حاج محمدی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص راهکارها برای بهبود بخشیدن به فضای کسب‌وکار، گفت: جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری و بحث پویایی اقتصادی در کشور ازجمله موضوعاتی است که می توانیم با استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی در کشور  به آن‌ها برسیم تا علاوه برافزایش نرخ بهره‌وری اقتصادی به موضوع اقتصاد پایدار نیز دست پیدا کنیم.

وی در ادامه بابیان اینکه، اما برای استفاده بهینه از نیروی کار کشور و ظرفیت‌های انسانی بخصوص قشر تحصیل‌کرده باید در فضای کسب‌وکار امنیت شغلی را تضمین کنیم، افزود: به همین دلیل ایجاد پایداری و ثبات بخشیدن به کسب‌وکارها در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
این تحلیل‌گر حوزه کسب‌وکار با بیان این‌که تسهیل‌گری در صدور مجوزهای کسب‌وکار و ارائه خدمات مناسب از سوی دولت و حاکمیت به کسب‌وکارها ضمن بهبود فضای کسب‌وکار  می‌تواند رغبت بیشتر برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه تولید ایجاد کند،  اضافه کرد: توجه به این امر موجب می‌شود تا  از سرمایه‌های خُرد که سهم زیادی نیز در اقتصاد کشور  دارند، استفاده بهینه بشود.

این فعال اقتصادی در پایان با تأکید بر این موضوع که  افزایش به‌کارگیری نیروی انسانی و مشارکت مردم در امور اقتصادی موجب می‌شود تا علاوه بر رشد و توسعه اقتصادی بسیاری اختلافات در حوزه کسب‌وکارها نیز کاهش پیدا کند،  اظهار کرددرنهایت باید با توانمندسازی بخش خصوصی و استفاده بهینه از سرمایه‌های مادی و علمی این بخش به بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه تولید کمک کنیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *