رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تأمین منابع و سرمایه‌گذاری اولویت مهم توسعه تولید چای است

9:21 - 27 فروردين 1401
کد خبر: ۷۹۹۳۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان چای کشور گفت: اولویت مهمی که در صنعت چای باید در نظر گرفته شود این است که تأمین منابع صورت بگیرد و سرمایه‌گذاری نیز انجام شود.
حبیب جهانساز در گفت‌وگو با میزان، در خصوص برنامه‌ریزی برای توسعه تولید صنعت چای در سال ۱۴۰۱، گفت: برنامه پنج ساله‌ای را تدوین کرده ایم که نیاز به تامین منابع دارد تا تسهیلات ارزان قیمت به اندازه کافی در اختیار چایکاران قرار بگیرد که بتوانند بهسازی کارخانجات، برندسازی چای خشک داخلی، بازاررسانی و ... را انجام دهند.

وی افزود: آماده سازی باغات برای فصل بهره برداری سال جدید را در نیمه دوم سال انجام می‌دهیم که نیاز به تسهیلات دارد بنابراین از محل صندوق تخصصی صنعت چای مقداری از این تسهیلات را فراهم کرده ایم.

رئیس سازمان چای کشور عنوان کرد: همچنین برنامه‌ریزی در خصوص اصلاح و به‌زراعی توسعه مکانیزاسیون، بهسازی کارخانجات، توسعه زیرساخت‌های مراکز تحقیقاتی نیز نیاز به تسهیلات دارد.

جهانساز بیان کرد: در حال حاضر اولویت مهمی که در صنعت چای باید در نظر گرفته شود این است که تأمین منابع صورت بگیرد و سرمایه گذاری نیز انجام شود.

وی در ادامه اظهارکرد: سالیان سال است که سرمایه گذاری در این صنعت انجام نشده حتی بخشی از سرمایه گذاری و زیرساخت‌ها نیز از بین رفته است بنابراین برای احیای مجدد نیاز به منابع مالی داریم.

رئیس سازمان چای کشور گفت: برای توسعه صنعت چای ۷۰ میلیارد تومان برای اصلاح و بهزراعی باغات، یارانه نهال و ... پیش بینی شده است.

جهانساز خاطر نشان کرد: در اولویت صنعت چای باید به زراعی باغات، بهسازی باغات، احیای باغ‌های رها شده و احیای کارخانجات خارج شده از چرخه تولید را در دستور کار قرار دهند.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه گفت: صنعت چای از لحاظ کیفی قابل رقابت است بنابراین باید تلاش کنیم تا در بحث صادرات نیز چای کیفی با برند خود را صادر کنیم.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *