عابدینی: از صحبت‌هایم سوءبرداشت‌ شد/ در فینال اسیر جو سالن و تماشاگران شدیم

11:24 - 08 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۳۱۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر نوجوانان گفت: فقط به مدالی که خودم در زمان بازی و سپس در زمان مربیگری در رده مسابقات نوجوانان آسیا گرفته‌ام، اشاره کردم.

مجتبی عابدینی در گفت‌وگو با میزان، درباره سطح کیفی رقابت‌های شمشیربازی اسلجه سابر نوجوانان آسیا در ازبکستان، اظهار داشت: مسابقات سطح خیلی خوبی داشت و حریف ضعیفی وجود نداشت. به نظرم در بخش انفرادی می‌توانستیم مدال‌های بیشتری بگیریم که نشد، اما خوشحالم که نیما آقایی به مدال برنز رسید. آقایی برای رسیدن به این مدال در مرحله یک هشتم نهایی سابریست خوب ازبک را برد و سپس نماینده هنگ‌کنگ که رنک ۲ این مسابقات را داشت، از پیش رو برداشت. در بخش تیمی هم در ابتدا هند را شکست دادیم و برای صعود به فینال کویت را با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ شکست دادیم که واقعا بازی سختی برای من و ملی‌پوشان بود.

وی با اشاره به دیدار پایانی افزود: در دیدار فینال به مصاف ازبکستان میزبان رفتیم که هم نسبت به قبل دچار تحول شده و هم اینکه از حضور خیلی خوب و زیاد تماشاگران در سالن بهره می‌بُرد. در بازی فینال هم تا امتیاز ۲۵ همه چیز برابر پیش می‎‌رفت، اما ناگهان بازیکنانم اسیر جو سالن شدند و همین باعث شد تا بازی از دست‌شان خارج شود. در نهایت به مدال نقره رسیدیم و من از این نتیجه خیلی راضی هستم.

عابدینی با تاکید بر تاثیر یک مربی باکیفیت در رشد شمشیربازی ازبکستان، تصریح کرد: مربی تیم ازبکستان یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین مربیان جهان است و باور کنید خودم دوست داشتم از این مربی یاد بگیرم. او در یک سال شمشیربازی ازبکستان را به سطح آسیایی و جهانی رسانده است. با این روند ازبکستان یکی از رقبای جدید سابر ایران در آسیا به شمار می‌رود و باید حواسمان در مسابقات مختلف به ورزکشاران این کشور باشد.

عابدینی در واکنش به برخی شیطنت‌های رسانه‌ای و سوءبرداشت‌هایی که از صحبت‌هایش پس از اتمام مسابقات شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه شیطنت‌هایی انجام شد. همینجا باز هم اعلام می‌کنم که ۲۱ سال پیش (سال ۱۳۷۹) در قامت بازیکن به مدال طلای نوجوانان آسیا در هنگ‌کنگ رسیدم و اکنون پس از ۲۱ سال شاگردم در مسابقات نوجوانان موفق به کسب مدال برنز شد. من هم می‌دانم که فرزاد باهر ۱۲ سال پیش در مسابقات نوجوانان آسیا به مدال برنز رسید و اصلا نگفتم که بعد از ۲۱ سال نخستین مدال را در رده نوجوانان آسیا گرفتیم و فقط به مدالی که خودم در زمان بازی و سپس در زمان مربیگری گرفته‌ام، اشاره کردم.

وی تاکید کرد: متاسفانه یک سری حرف‌ها زده شد و سوءبرداشت‌هایی شد. برخی افراد گفتند که می‌خواهند کادر فنی تیم نوجوانان را بالا ببرند، در صورتی که اصلا چنین مسائلی صحت ندارد و هدف من، کادر فنی و بازیکنانم برافراشتن پرچم ۳ رنگ جمهوری اسلامی ایران است. به دنبال بزرگ نمایی خودمان نیستیم، اما متاسفانه برخی سایت‌ها و اشخاص در فضای مجازی این مطالب دروغ را منتشر کردند. خوشحالیم که یک مدال نقره و یک مدال برنز کسب کردیم و امیدوارم در رده سنی جوانان هم که از فردا شروع خواهد شد نتایج بهتری کسب کنیم.

عابدینی در پایان در مورد مسابقات اسلحه سابر جوانان که از فردا آغاز خواهد شد، گفت: در بخش جوانان سابریست‌های بسیار خوبی حضور دارند و به نظرم مدعی اصلی باز هم تیم میزبان یعنی ازبکستان است چرا که همه شرایط به نفع آن‌هاست و قطعا رقیب اصلی ما به شمار می‌روند. بازی‌ها بسیار نزدیک است و پیش‌بینی نتایج بازی‌ها به خصوص در مراحل بالا بسیار سخت است. جا دارد از زحمات رئیس فدراسیون شمشیربازی، محسن وحدانی و فتوحی که در کنار من در کادر فنی حضور داشت، تشکر کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *