تجارت الکترونیک؛ امکان اشتغال معلولین وروستائیان را بیشتر می‌کند

20:00 - 10 فروردين 1401
کد خبر: ۷۹۹۱۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
یک کارشناس ارشد تجارت الکترونیک، گفت: تجارت الکترونیک فعالیت و کسب درآمد را برای بسیاری از افرادی که توانایی حضور فیزیکی در مورد محیط کار را ندارند به‌ راحتی ممکن می‌کند علاوه بر آن در این حوزه می‌توان برای افراد فاقد منابع مانند روستائیان به‌راحتی ایجاد اشتغال کرد.
سجاد صالح‌پور در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تأثیر رشد و توسعه تجارت الکترونیک بر ایجاد اشتغال در کشور، گفت: در حال حاضر بحث اشتغال در کشور اهمیت بسیار مهمی برای شرکت‌های خصوصی و دولت دارد و تمامی اهداف به سمت دستیابی به راهکارهای برای رشد و توسعه اشتغال در کشور هدایت می‌شود.

وی  تجارت الکترونیک را به دلیل اینکه بحث زمان و مکان را از کلیه امور و فعالیت‌ها می‌گیرد،  یکی از بهترین زمینه‌ها برای اشتغال‌زایی در کشور دانست. 

این کارشناس ارشد تجارت الکترونیک با اشاره به در مسیر رشد بودن اشتغال در بستر تجارت الکترونیک، گفت: فعالیت در این بستر مربوط به منطقه خاصی نیست و افراد با راه‌اندازی یک استارت‌آپ برخط یا یک کسب‌وکار در حوزه تجارت الکترونیک برای رونق در کسب‌وکار به‌راحتی می‌توانند کارکنان موردنظر خود را از اقصی نقاط کشور استخدام کنند.
 
به عقیده صالح پور حذف زمان و مکان مشخص و امکان دورکاری در تجارت الکترونیک مزیتی است که فعالیت و کسب درآمد را برای بسیاری از افراد مانند معلولین جسمی که توانایی حضور فیزیکی در مورد محیط کار را ندارند را از طریق تلفن‌های همراه و یارانه به‌راحتی ممکن می‌کند و این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسه، در پایان تأکید کرد: با حرکت در مسیر رشد روزافزون تجارت الکترونیک؛ به‌تناسب آن می‌توانیم برای افرادی مانند جوانان ساکن در روستاها که از منابع کافی برای اشتغال برخوردار نیستند به‌راحتی ایجاد اشتغال کنیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *