رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجربه متفاوت و ریسکی «بهروز شعیبی» در فیلم سینمایی «هِناس»

12:30 - 08 فروردين 1401
کد خبر: ۷۹۹۱۰۳
فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی در ششمین روز جشنواره فیلم فجر اکران شد و در نهایت نتوانست اقبال عمومی مخاطبان را همراه داشته باشد.

 - فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی در ششمین روز جشنواره فیلم فجر اکران شد و در نهایت نتوانست اقبال عمومی مخاطبان را همراه داشته باشد. 

هرچند سوژه فیلم در نوع خود جذابیت فراوانی دارد اما مشکل اصلی این فیلم یعنی فیلمنامه باعث شده تا اثر در بخشهای مختلفی دچار سردرگمی باشد.

مشکل اصلی فیلمنامه «هناس» در پرداخت نادرست کاراکترها است، این فیلم تماما به کاراکتر شهره پیرانی پرداخته و این تک سویه بودن کاراکتر در فیلم باعث شده تا کاراکترهای مکمل جایی برای ارائه نداشته باشند.

عدم پرداخت به کاراکترهای فرعی باعث شده تا دو کاراکتر اصلی فیلم هم رمقی برای ارائه نداشته باشند، به عنوان مثال شخصیت وحید رهبانی در فیلم که به عنوان کاراکتر بد به حساب می آید، هیچ شناسنامه درستی نداشته و مشخص نیست که وی به چه دلیل با دو کاراکتر اصلی مشکل دارد. 

علاوه بر آن کاراکتر امین میری و سولماز غنی نیز جای پرداخت بیشتری دارد، در مورد دو کاراکتر اصلی روابط عاشقانه به خوبی در نیامده است، روابطی که فیلم اصرار بر حضور آن دارد اما اختلاف سنی کاراکترها باعث شده تا این رابطه شکل نگیرد. 

البته در این میان کارگردانی حسین دارابی قابل دفاع است و تا جایی که فیلمنامه اجازه داده کارش را انجام می دهد، یکی دیگر از نقاط منفی اثر در پایان بندی آن است، پایان بندی خلاف کلیت اثر کمی دچار شعارزدگی شده و می تواند در اکران عموم تغییرات فراوانی داشته باشد. 

در میان بازیگران نمیتوان به یک شاهکار اشاره کرد، اما مریلا زارعی تمام تلاش خود برای ایفای نقشی تاثیرگذار و درخشان کرد و موفق شد اما باید گفت که از وی آثار بسیار بهتری هم مشاهده شده است. از سویی بهروز شعیبی هم با وجود تمام انرژی که در اثر گذاشته نقشی سمپاتیک را ارائه نداده است. 

فیلم سینمایی «هناس» نسبت به فیلم قبلی کارگردان «مصلحت» حرکتی به سمت عقب محسوب می شود، این فیلم بدون شک با وجود فیلمنامه ای بهتر می توانست به اثری قابل دفاع تبدیل شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *