توسعه و ترویج نماز نیازمند دوری از کلیشه هاست

12:05 - 07 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۰۷۶
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نماز برای دانش‌آموزان، ترویج نماز را نیازمند دوری کردن از برنامه‌های کلیشه‌ای دانست.
-به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، یوسف نوری در آیین اختتامیه اجلاس سراسری نماز دانش آموزی ضمن تبریک عید مبعث و گرامیداشت سالگرد تأسیس کانون‌های تربیتی و روز مهندس اظهار کرد: امروز روز مهندس است که به مناسبت سالروز خواجه نصیرالدین طوسی نام گذاری شده است. شخصی که رصدخانه معروف مراغه را ساخت؛ این کتابخانه و رصدخانه در قرن هفتم بیشترین و بهترین کتاب‌های جهان را دارا بوده است، بی شک خواجه نصیرالدین از افراد تأثیرگذار در دربار مغولان بود که در ترویج تشیع نقش بسزایی داشت و از شاگردان وی نیز می‌توان به علامه هلی اشاره کرد. همچنین در این روز یاد و خاطره مهندسین بزرگی همچون شهید مهدی باکری که سرشار از اخلاص و خاطرات شیرین است و شهید طهرانی مقدم که در دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی تحصیل کرده بودند را گرامی داشته و به روان پاک این شهیدان نیز درود می‌فرستیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت فضای مجازی و تسلط این زیست بوم بر سیستم آموزشی گفت: امروزه باید برنامه مترقی را شناسایی کنیم که اگر نشناسیم نمی‌دانیم با آن چه خواهیم کرد و هر برنامه و دیسیپلینی که برای آن طراحی کنیم را پس خواهد زد که خود نیز نظاره گر مصادیق آن هستید. مقام معظم رهبری بحث نماز خوب را مطرح می‌کنند. نماز خوب در سایه حکمرانی خوب و شایسته امکان‌پذیر است یعنی ما بدانیم برای فرد چه برنامه‌ای باید مطرح کنیم، واقعیت این است برنامه‌ها کلیشه‌هایی هستند که فرزندان ما امروزه به آن‌ها پاسخ که نمی‌دهند هیچ، بلکه در مقابل آنان می‌ایستند و ما در قیامت باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشیم.

نوری با اظهار این مطلب که حلقه‌های میانی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و مورد توجه و تذکر مقام معظم رهبری نیز است، گفت: در اینجا منظور از حلقه‌های میانی خیرین هستند، همین ۱۸۰ نمازخانه با کمک این عزیزان بنا شده و، چون با نیتی خیر این امر را انجام می‌دهند تاثیر و برکت آن بسیار بیشتر است و همه خیرینی را که در بحث نماز، حتی در حد کسی که کفش‌های دانش آموزان را جفت می‌کند، باید به مدارس بفرستیم. این الگو‌های نزدیک را باید به مدرسه بفرستیم تا این مردمی سازی اتفاق بیفتد و این نوید را می‌توان داد که زحمات دوستان به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین طرح شهید بهنام محمدی که بسیار عالی و ارزنده است نیز به همراه بسیجیان جزو حلقه‌های میانی هستند. در سال ۷۱ مدارس اجازه داشتند دانش آموزان را به نزدیک‌ترین مسجد برای اقامه نماز ببرند و رهبر معزز و معظم انقلاب نیز به ادارات نیم ساعت فرصت داده بودند که کانون تربیتی محله، مدرسه باشند.

وی در پایان گفت: همچنین حرکت امام جمعه شهر تبریز هم که در نماز جمعه دانش آموزان را هم در تداخل کار‌ها قرار می‌دهند کار بسیار ارزشمندی است و این احترام به دانش آموزان است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *