عملکرد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم

9:59 - 07 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۰۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در دولت سیزدهم برقراری پرواز‌های جدید بین‌المللی در جنوب کشور یکی از اقدامات بوده و این پرواز‌ها از فرودگاه‌های شیراز، اهواز، لار، مشهد، اصفهان و آبادان به فرودگاه کویت، از فرودگاه‌های بندرعباس، لار و کیش به فرودگاه دوبی، از فرودگاه لار به دوحه قطر و از مشهد به فرودگاه‌های لاهور و کراچی پاکستان، برقرار شده است.

- طبق اعلام اداره کل روابط عمومی "هما" ، ازابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تعداد ۱۰ هزار و ۳۶۳ پرواز داخلی و خارجی انجام داده است که با این تعداد پرواز، ۶۵۳ هزار و ۱۲۸ مسافر در شبکه پروازی "هما" جابه‌جا شده‌اند.

در این مدت بیشترین مسافر جابه‌جا شده در شبکه پرواز‌های داخلی بوده است. در بازه زمانی یاد شده تعداد ۴۶۰ هزار و ۸۰۵ مسافر با ۸ هزار و ۹۱۷ پرواز مسافرت کرده‌اند. در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در ۵۵ مسیر داخلی و بین‌استانی پرواز می‌کند.

همچنین در این مدت تعداد ۱۹۲ هزار و ۳۲۳ مسافر با انجام یک هزار و ۴۴۶ پرواز در شبکه پرواز‌های بین‌المللی "هما" جابه‌جا شده‌اند.

از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت، برقراری پرواز‌های جدید بین‌المللی در جنوب کشور بوده است. این پرواز‌ها از فرودگاه‌های شیراز، اهواز، لار، مشهد، اصفهان و آبادان به فرودگاه کویت، از فرودگاه‌های بندرعباس، لار و کیش به فرودگاه دوبی، از فرودگاه لار به دوحه قطر و از مشهد به فرودگاه‌های لاهور و کراچی پاکستان، برقرار شده است. در پرواز‌های داخلی نیز مسیر مشهد به آبادان برقرار شده است.

شایان ذکر است در این مدت ۳۴ مورد از هواپیما‌های "هما"توسط متخصصان فنی مورد بازرسی‌های دوره‌ای قرارگرفتند. انجام ۲۶ مورد check -A، ۶ مورد check - C و ۲ مورد D- check از جمله اقدامات انجام شده دراین مدت است.

در بخش check -A هواپیما‌های ایرباس ۳۲۱، ایرباس ۳۰۰، ایرباس ۳۳۰، ایرباس ۳۲۰، ایرباس ۳۱۹، بویینگ ۷۴۷ باری، ایرباس ۶۰۰-۳۰۰، فوکر ۱۰۰ و ATR مورد بازرسی قرارگرفتند.

دربخش check - C نیز ۳ فروند هواپیمای ATR، یک فروند ایرباس ۳۲۰، یک فروند هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ و یک فروندهواپیمای باری ۷۴۷ توسط متخصصان "هما" بازرسی شد.

در بخش D- check دو فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ پس از انجام تعمیرات توسط متخصصان مهندسی تعمیرات "هما" برای فعال شدن در پرواز‌ها به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" پیوستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *