رژیم صهیونیستی ترس شدیدی از شروع هر نوع جنگ با حزب‌الله لبنان دارد

3:30 - 11 فروردين 1401
کد خبر: ۷۹۹۰۰۶
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: با مدیریت شجاعانه و قاطعانه سیدحسن نصرالله کار به جایی رسیده که رژیم صهیونیستی ترس شدیدی از شروع هر نوع جنگ جدید ناخواسته، کلاسیک و با برنامه ریزی علیه حزب الله لبنان دارد و آن را یک هشدار جدی برای خود تلقی می‌کند.
عماد نجار در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به گذشت ۳۰ سال از مدیریت سید حسن نصرالله بر حزب الله لبنان و تاثیر مدیریت او بر قدرت‌گیری این جنبش سیاسی و نظامی و نیز قدرت گیری محور مقاومت بیان کرد: با نگاهی به تاریخچه مقاومت لبنان می‌بینیم در دوره دبیر کلی سید عباس موسوی، وقتی که رژیم صهیونیستی با آن طرز فجیع او را به شهادت رساند خیلی‌ها فکر می‌کردند، مقاومت لبنان از بین می‌رود و یا ممکن است مانند جریان سازمان آزادیبخش فلسطین به طرح سازش و موضوعات جانبی کشیده شود.

وی افزود: پس از حضور سید حسن نصرالله به‌عنوان دبیرکل حزب الله لبنان و اقداماتش که به‌صورت ترتیبی و چند مرحله‌ای صورت گرفت، شاهد بودیم که موقعیت حزب الله لبنان پس از شهید موسوی نه تنها تضعیف نشد بلکه قدرت بیشتری هم پیدا کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در زمان دبیر کلی سید حسن نصرالله اظهارداشت: یکی از اقدامات بسیار مهم در زمان دبیر کلی سید حسن نصرالله، سال ۲۰۰۰ بود که جنوب لبنان پس از چند دهه اشغال رژیم صهیونیستی توسط حزب الله لبنان آزاد شد و این اخراج صهیونیست‌ها از جنوب لبنان، یک پیروزی بزرگ برای حزب الله و حتی محور مقاومت بود.

نجار با بیان اینکه جنگ ۳۳ روزه پیروزی بزرگ حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی، غرب و حتی برخی کشور‌های مرتجع منطقه بود، گفت: در زمان این جنگ برخی از کشور‌های مرتجع منطقه غیر از کمک مالی، فرودگاه‌های خود را نیز برای ارسال کمک‌های نظامی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دادند و حمایت سازمان‌هایی مانند جریان‌های داخلی لبنان، همسو با آل سعود و صهیونیست‌ها بود، اما مقاومت لبنان با دبیرکلی سیدحسن نصرالله توانست به پیروزی درجنگ ۳۳ روزه دست یابد.

وی تاکید کرد: هم اکنون با مدیریت شجاعانه و قاطعانه سیدحسن نصرالله کار به جایی رسیده که رژیم صهیونیستی ترس شدیدی از شروع هر نوع جنگ جدید ناخواسته، کلاسیک و با برنامه ریزی علیه حزب الله لبنان دارد و آن را یک هشدار جدی برای خود تلقی می‌کند.

نجار عنوان کرد: رژیم متجاوز صهیونیستی هر زمانی که بخواهد اقدامی علیه حزب الله لبنان داشته باشد بر روی ضعیف‌ترین بخش محور مقاومت یعنی باریکه غزه صورت می‌دهد؛ این نشان از قدرت بالای محور مقاومت و مخصوصا حزب الله لبنان دارد که با دبیرکلی سید حسن نصرالله توانسته آن را به این نقطه از اوج و تا پیروزی نهایی نزدیک کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *