رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک محکوم به قصاص در ایلام پس از ۶ سال به زندگی بازگشت

9:25 - 07 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۹۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری ایلام از صلح و سازش در یک فقره پرونده قصاص و بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص پس از ۶ سال با گذشت اولیاء دم خبر داد.

علی دهقانی در گفت‌وگو با میزان، از صلح و سازش در یک فقره پرونده قصاص و بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص با گذشت اولیاء دم خبر داد و اظهار کرد: متهم این پرونده سال ۹۴ برابر رای دادگاه کیفری یک استان به قصاص نفس محکوم و حکم در دیوان عالی کشور تایید شده بود.

رئیس کل دادگستری ایلام ادامه داد: پس از تحمل بیش از ۶ سال حبس از سوی متهم، با تلاش‌های بی وقفه شورای حل اختلاف استان، اعضاء شعبه ۴ شورای حل اختلاف ملکشاهی، اعضاء هیات صلح استان و ریش‌سفیدان محلی، صلح و سازش حاصل شد و با رضایت اولیا دم فرد محکوم به قصاص به زندگی بازگشت و ایجاد صلح و سازش در این پرونده سبب رفع اختلافات طولانی مدت دو طایفه در شهرستان ملکشاهی و مختومه شدن پرونده‌های نزاع و درگیری بین این دو طایفه شد.
 
وی گفت: با همت و تلاش‌های صورت گرفته و با بهره‌گیری از ظرفیت مناسب هیئت‌های صلح و سازش، روحانیون، بزرگان، مصلحان و ریش سفیدان استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ فقره پرونده قصاص با صلح و سازش مختومه شده است.
 
دهقانی، کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی، جلوگیری از طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش هزینه‌های اصحاب دعاوی، رفع خصومت و حذف پیچیدگی‌های تشریفات آیین دادرسی را از دیگر ویژگی‌ها و مزایای دادرسی در شورا‌های حل اختلاف خواند و با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات قضات و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان و تجلیل از آمار مثبت و عملکرد قابل توجه آنان، بر استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش در استان تاکید کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *