حاجی دلیگانی: توزیع منابع عمومی کشور عادلانه نیست

23:16 - 06 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۹۷۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورات رئیس جمهور درباره لزوم رفع فقر مطلق از کشور گفت: امکانات بسیار وسیعی در کشور وجود دارد منتها باید این امکانات را بر اساس نگاه عدالت محورانه توزیع کنیم.

_ حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ارتباط تصویری با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص دستورات رئیس جمهور درباره رفع فقر مطلق از کشور، اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران امکانات بسیار وسیعی دارد منتها در توزیع این امکانات بایستی برنامه ریزی دقیق تری صورت بگیرد تا ما بر اساس نگاه عدالت محورانه بتوانیم این امکانات را توزیع کنیم.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۷ سازمان برنامه بودجه گزارشی را ارائه داد که در آن اعلام شده بود بیش از ۸۴۰ هزار میلیارد تومان از امکانات کشور، ناعادلانه به عنوان یارانه پنهان توزیع می‌شود در سال بعد از آن هم ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به این عدد اضافه کرد و قطعا در این سال‌ها این رقم حداقل دو برابر شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین این ظرفیت‌ها در کشور وجود دارد تا بتوانیم از آن استفاده کنیم، اما متاسفانه نحوه توزیع آن عادلانه نیست؛ کسانی که بیشتر مصرف کننده هستند بیشتر از یارانه‌های پنهان و منابع عمومی کشور استفاده می‌کنند.

حاجی دلیگانی یادآور شد: در همان گزارش، سازمان برنامه اعلام کرده بود که برخی از افراد کشور، ۲۸ برابر برخی افراد دیگر کشور از این امکانات استفاده می‌کنند که این ناعدالتی است.

وی ضمن قدردانی از رئیس جمهور برای اجرای کردن طرح جامع فقر زدایی از کشور، گفت: مواردی که نیاز است مجلس شورای اسلامی هم پشتیبان این حرکت باشد به ما اعلام کنند که قطعا همکاران بنده در مجلس کاملا از این موضوع استقبال خواهند کرد تا بتوانیم با فقر، عملا مبارزه کنیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یاری محرومین و فقرا بشتابیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *