حاتمی: هم قسم شده‌ایم سوریه را ببریم/ فقط چند بازیکن از المپیک در تیم ملی فعلی حضور دارند

6:45 - 07 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۹۲۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
مربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: اگر چند بازیکن از سرمایه‌های المپیکی را در اختیار داشتیم، شرایط خیلی بهتر می‌شد.

مهران حاتمی در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست دور از انتظار تیم ملی بسکتبال ایران مقابل تیم قزاقستان در چارچوب رقابت‌های پنجره دوم جام جهانی ۲۰۲۳، اظهار داشت: بازی سختی بود، به خصوص اینکه تیم ملی قزاقستان در ترکیب خود از یک گارد راس آمریکایی باکیفیت که در یورولیگ و یوروکاپ‌ شاغل ایت، بهره می‌بُرد. در هر صورت بازیکنان تلاش خودشان را کردند، اما تیم حریف کم اشتباه‌تر از ما ظاهر شد و به برتری رسید. با وجود این باخت قطعا با تمرین و ممارست زیاد این شکست را جبران و از این مرحله صعود خواهیم کرد. باید قبول کنیم اتفاقات حاشیه‌ای هم در این مدت اخیر روی تمرکز تیم ملی اثر منفی گذاشته است.

مربی تیم ملی بسکتبال تصریح کرد: دنبال بهانه جوبی نیستم، اما در این مدت اخیر خیلی از بازیکنان تیم ملی به بیماری اُمیکرون مبتلا شدند و همین باعث شده بود سیستم تنفسی آن‌ها دچار مشکل شود. متاسفانه بازیکنان اصلی ما در روز بازی مشکل تنفسی داشتند و از این رو مجبور شدیم آن‌ها را تعویض کنیم و همین روی کار اتیم ما اثر منفی گذاشته بود. در کوارتر پایانی، باید بازی را به خوبی مدیریت می‌کردیم اما این کار را انجام ندادیم. به نظرم در لحظاتی از بازی دقت لازم را نداشتیم و در نهایت این اتفاقات باعث شکست تیم ملی شد. 
 
وی درباره بازی مقابل سوریه، خاطرنشان کرد: اکنون هم قسم شده‌ایم که سوریه را ببریم. حیف شد در این مدت بازی تدارکاتی لازم را نداشتیم تا تیم خودمان را به خوبی آماده کنیم. برعکس تیم ملی سوریه در بازی‌های کشورهای عرب حضور داشت و از بازیکنانش از آمادگی بالایی برخوردارند. بازیکنانی هم از کشورهای دیگر دارند و  همین کار را برای ما سخت می‌کند.
 
مربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به حمایت بیشتر از تیم ملی بسکتبال، اظهار کرد: از مسئولان جدیدی که در فدراسیون بسکتبال روی کار می‌آیند انتظار می‌رود که روی جوانان کار کنند و فضا را برای آن‌ها باز کنند. همچنین ضروریست که بتوانیم تدارکات خوبی از نظر برگزاری بازی‌های دوستانه داشته باشیم تا بازیکنان در دیدارهای سخت از پس کار بربیایند.
 
حاتمی در پایان با اشاره به اینکه ترکیب تیم ایران نسبت به المپیک دچار تحولات زیادی شده است، اظهار داشت: اهالی بسکتبال باید بدانند که در مقایسه با المپیک، فقط چند بازیکن در ترکیب تیم ملی حضور دارند که این جای تاسف دارد. همچنین سینا واحدی هم دچار مصدومیت بود. درست است بازیکنان زحمت خودشان را کشیدند، اما اگر چند بازیکن از سرمایه‌های المپیکی را در اختیار داشتیم، شرایط خیلی بهتر می‌شد.

انتهایپیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *