رئیس کل دادگستری گلستان: وکلا به سوگند خود پایبند باشند و برای تحقق عدالت تلاش کنند

9:46 - 06 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۸۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: وکلا به شرافت قضاوت قسم می‌خورند و باید به سوگند نامه خود پایبند باشند و برای احقاق حق بال دوم فرشته عدالت محسوب می‌شوند.

حیدر آسیابی در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت بیان کرد: وکالت در تحقق عدالت قضایی اثرگذار است و ما در دستگاه قضایی از حضور وکیل در پرونده‌ها استقبال می‌کنیم و از نظر ما وکیل کسی است که برای کشف حقیقت گام بر می‌دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: وکلا به شرافت قضاوت قسم می‌خورند و باید به سوگند نامه خود پایبند باشند و برای احقاق حق بال دوم فرشته عدالت محسوب می‌شوند.

آسیابی در ادامه سخنان خود با بیان این که استقلال کانون وکلا به معنای نفی نظارت نیست از وکلا خواست: شئووناتی که در قانون وکالت برای وکلا مقررشده است را رعایت کنند و در کنار آن در ادبیات رفتاری و نوشتاری به شان و جایگاه قاضی هم احترام بگذارند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کانون وکلا به عنوان زیرمجموعه دستگاه قضایی تعریف می‌شود و نظارت قوه قضاییه نسبت به آن الزامی است و این نظارت مغایرتی با استقلال‌کانون وکالت ندارد همانگونه که قضات علیرغم داشتن استقلال از امر نظارت مستثنی نیستند

وی با بیان اینکه مسوولیت شرعی وکلا کمتر از قضات نیست، گفت: قاضی با ادله ظاهری قضاوت می‌کند، ولی وکیل به خاطر حفظ منافع موکلش از او دفاع می‌کند و، چون معمولا موکل با وکیل صادق‌تر است تا با قاضی پرونده، بدین جهت مسئولیت شرعی در احقاق حق برای وکیل بیشتر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *