وزیر بهداشت: قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شده است/ مردم همکاری خوبی برای کنترل کرونا داشتند

12:51 - 05 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۷۲۲
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این نکته که آمریکایی‌ها همراهی زیادی با دولت آمریکا در بحث واکسیناسیون نداشتند گفت: در ایران شاهد حمایت و همراهی مردم برای ارتقای سلامت، کنترل کرونا و پوشش واکسیناسیون بودیم.
- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین‌اللهی در دیدار با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به این نکته که کرونا، واقعیت‌های کشور‌ها را نمایان ساخت گفت: شاید تا قبل از این، برخی آمریکا و کشور‌های اروپایی را قدرت‌های جهانی می‌دانستند، اما کرونا ثابت کرد که قدرت اصلی مربوط به مردم است. در آمریکا حدود ۶۰ درصد از مردم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و با دولت آمریکا، همراهی زیادی نداشته اند، اما در ایران شاهد حمایت و همراهی مردم برای ارتقای سلامت، کنترل کرونا و پوشش واکسیناسیون بودیم. اُمیکرون در ایران برخلاف خیلی از کشورها، تلفات بالایی نداشته و این نشان می‌دهد که هر حرکتی که خواستگاه مردمی داشته باشد، به موفقیت می‌رسد.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم و اساسی وزارت بهداشت در شرایط کنونی، تحقق سیاست‌های جمعیتی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری است که در این زمینه، قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شده است، این قرارگاه باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شود. کنترل جمعیت یکی از صدمات سال‌های اخیر بوده که عوامل خارجی هم در این زمینه نقش داشته اند و کاهش رشد جمعیت، از هر تهدیدی برای کشور بزرگتر است و باید خدمات تشویقی و تبلیغی از جمله زایمان رایگان و حمایت از زوج‌های نابارور به طور گسترده ارائه شود. فرزند آوری موجب تحکیم و نشاط خانواده‌ها می‌شود و خیلی از طلاق‌ها به دلیل عدم وجود فرزند است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *