زلنسکی: اوکراین به تضمین‌های امنیتی واضح روسیه نیاز دارد

19:49 - 04 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۶۲۶
رئیس جمهور اوکراین گفت: ما اکنون به تضمین‌های امنیتی واضح و ملموس از سوی روسیه نیازمندیم.

-ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی که داشت ضمن اشاره به اینکه تصمیمات اخیر روسیه پیرامون به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب، حمله به اوکراین محسوب می‌شود، گفت: روسیه حاکمیت ما را نقض کرده و آینده امنیت اروپا اکنون در اوکراین مشخص شده است. ما تصمیمات یکجانبه روسیه را نقض یکجانبه توافقات مینسک می‌دانیم، سازمان امنیت و همکاری اروپا باید این اجازه را داشته باشد تا برای جلوگیری از تشدید تنش کار کند.

زلنسکی اضافه کرد: ما از پاسخ لهستان و لیتوانی به تجاوزات جدید روسیه و به رسمیت شناختن جدایی لوهانسک و دونتسک از اوکراین قدردانی می‌کنیم.

رئیس‌جمهور اوکراین افزود: تفاهم نامه بوداپست کارساز نیست، بنابراین کی‌یف در حال حاضر به ضمانت‌های امنیتی واضح و مشخص، از جمله تضمین‌های روسیه نیاز دارد. اوکراین اکنون به تضمین‌های امنیتی واضح و ملموس نیازمند است. زیرا ما می‌خواهیم بدانیم که توانایی این را داریم تا از مردم و خانه هایمان محافظت کنیم و نه فقط از خودمان. در اینجا بسیار مهم است که مورد حمایت شرکا قرار بگیریم؛ و با توجه به استقرار ۱۵۰۰۰۰ سرباز روسی در مرز اوکراین و اشغال موقت کشور، فکر می‌کنم روسیه باید در زمره کشور‌هایی باشد که تضمین‌های امنیتی واضح ارائه می‌کنند.


برچسب ها: اوکراین زلنسکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *