رئیس کل دادگستری استان کرمان: مسئولان به تکالیف خود در خصوص بازاجتماعی کردن معتادان متجاهر عمل کنند

16:21 - 04 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۵۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول باید به تکالیف خود در خصوص درمان، ترک و بازاجتماعی کردن معتادان متجاهر عمل کنند.

- یدالله موحد باهمراهی معاونان دادگستری، رئیس دادگستری، دادستان سیرجان و جمعی از مسئولان محلی از مرکز اقامتی، نگهداری و درمان اعتیاد موضوع ماده ۱۶ بازدید و با رهجویان این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد و گفت: دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول باید به تکالیف خود در خصوص درمان، ترک و بازاجتماعی کردن معتادان متجاهر عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: دادستان‌ها باید برابر با  شیوه نامه بومی بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادان متجاهر در استان کرمان نسبت به اجرای دقیق قانون، دستورالعمل و این شیوه نامه اقدام و وظایف و تکالیف دستگاه‌ها را مطالبه کنند.

وی بر ارتقاء اثربخشی و کارآیی مراکز ماده ۱۶ تاکید کرد و گفت: موضوع کیفی سازی عملکرد این مراکز ضرورت دارد و معتادین این مراکز نباید بعد از ترک و بهبودی به حال خود رها شوند؛ یکی از مباحث مطرح در امر ساماندهی معتادان متجاهر موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر، حمایت‌های اجتماعی پس از خروج از مراکز درمانی است.

گفتنی است در این بازدید، اقداماتی که در خصوص بازتوانی و بازاجتماعی کردن رهجویان صورت پذیرفته است، مورد بررسی قرار گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *