رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احتمال موفقیت «شادوران» موفقیت در اکران نوروزی ۱۴۰۱

15:30 - 06 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۵۱۳
فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی «حسین نمازی» یکی از گزینه های قطعی اکران در سینماهای کشور برای سال آینده است، فیلمی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست نقدهای نسبتا مثبتی را دریافت نماید.

 - اکران نوروزی همواره مهمترین فصل اکران برای آثار سینمایی محسوب می‌شود، اکرانی که معمولا رقابتی مهم بین دفاتر سینمایی محسوب شده و طی سالهای گذشته نشان داده که می‌تواند محلی مناسب برای فروش بالای آثار سینمایی باشد.

البته با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دو ساله اکران نوروزی در سینماها، این اکران از تب و تاب گذشته افتاده و امید می رود که با توجه به ادامه روند واکسیناسیون اکران نوروزی در سال آتی بتواند بازگشتی به دوران طلایی سینما باشد.

از سویی نگرانی‌ها در پی شیوع موج ششم بیماری کرونا و همچنین سویه اُمیکرون همچنان گمانه زنی‌ها درباره حضور یا عدم حضور فیلم‌های بفروش وجود دارد، اتفاقی که طی دو سال گذشته گریبان سینمای ایران را گرفته و در صورت ادامه موج جدید بیماری و شاید اعمال محدودیت های تازه کرونایی برای سومین سال اکران نوروزی را تحت الشعاع قرار دهد. 

فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی «حسین نمازی» یکی از گزینه های قطعی اکران در سینماهای کشور برای سال آینده است، فیلمی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست نقدهای نسبتا مثبتی را دریافت نماید. 

«شادروان» به کارگردانی حسین نمازی در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، این فیلم در سه بخش فنی بهترین چهره پردازی، بهترین طراحی لباس و بهترین صدابرداری نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد اما در نهایت دست خالی این جشنواره را ترک کرد. 

از بازیگران این فیلم می‌توان از سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی و رویا تیموریان نام برد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «شادروان» آمده است: نادر پس از فوت ناگهانی پدرش (حسن) برای تسویه حساب با بیمارستان و خرج و مخارج کفن و دفن و حضور میهمانان برای مراسم دفن و ختم با مشکلات پیش بینی نشده‌ای دست به گریبان می‌شود.

فیلم سینمایی «شادوران» بعد از فیلم آپاندیس دومین ساخته سینمایی نمازی محسوب می شود، وی مجموعه تلویزیونی حوالی پاییز را نیز در کارنامه دارد، آنچه مشخص است اینکه نمازی در ابتدای راه کارگردانی خود به سر برده و باید دید آیا می‌تواند در آینده اثری تحسین برانگیز تولید نماید یا خیر.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: حسین نمازی، تهیه کننده: عباس نادران، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، تدوین: عماد خدابخش، مدیر صدابرداری: بابک اردلان، صداگذار: آرش قاسمی، طراح صحنه: بهزاد جعفری طادی، طراح چهره‌پردازی: امید گل‌زاده، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: کامیار شفیعی‌پور، مدیر تولید: عماد طاهری، مدیر تدارکات: هادی غفارلو، دستیار کارگردان و مدیربرنامه‌ریزی: سعید بیات، منشی صحنه: آرزو قربانی، روابط عمومی: زهرا دمزآبادی، عکاس: محمد صادق زرجویان.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *