رئیس کل دادگستری استان یزد: تحول و تعالی قوه‌قضاییه در گرو ارتقاء کارآمدی و شناسایی ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت‌ها است

13:41 - 04 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۴۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: بازرسی‌ها و نظارت‌های مستمر مسیر کارآمدی و رشد و تعالی دستگاه قضایی و مدیران است و تحول و تعالی قوه‌قضاییه در گرو ارتقاء کارآمدی و اثر بخشی مجموعه و شناسایی ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت‌های مجموعه است.

- غلامعلی دهشیری در نشست معارفه بازرسان ویژه دادستانی کل کشور از مجموعه دادسرا‌های استان یزد، بازرسی و نظارت را یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر برشمرد و بیان کرد: در هر سازمان و جامعه‌ای که نظارت قوی وجود داشته باشد آن جامعه به سعادت نزدیک‌تر است.

رئیس کل دادگستری استان یزد نظارت را مشتمل بر سه بخش ذکر کرد و گفت: نظارت بر سه نوع قدسی یا الهی، خود کنترلی یا نفسی و غیری یعنی نظارت همگانی و سازمانی تقسیم می‌شود که نوع اول و دوم آن مربوط به نظارت حضرت باریتعالی و خود انسان است، اما نظارت غیری، نظارتی است که به طور معمول در سازمان‌ها و جوامع برای تحقق حرکت رو به تعالی انجام می‌گیرد.

وی بازرسی‌ها و نظارت‌های مستمر را در مسیر کارآمدی و رشد و تعالی دستگاه قضایی و مدیران و کارکنان آن دانست و گفت: تحول و تعالی قوه‌قضاییه در گرو ارتقاء کارآمدی و اثر بخشی مجموعه و شناسایی ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت‌های مجموعه است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار دادسرا‌های عمومی و انقلاب و اقدامات مقام‌های قضایی در دادسراها، گفت: تلاش در جهت تأمین زمینه‌های برقراری امنیت و آرامش در جامعه، صیانت از حقوق عامه و نقش دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم در احقاق حقوق شهروندان همه مواردی است که از اهمیت به سزایی برخوردار است.

دهشیری تلاش مجموعه دادسرای یزد را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: استانی که در مباحث اقتصاد مقاومتی جز استان‌های پیشرو است و به واسطه توسعه صنعت، دارای جمعیت بالای غیر بومی است، مسائل مختلفی را از جنبه‌های مختلف به دادسر‌ها وارد می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *