بیش از ۱۳ هزار پرونده از ابتدای سال در حوزه قضایی شهر بابک رسیدگی شده است

16:57 - 03 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۳۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری ۱۴ هزار و ۱۷۱ پرونده به حوزه قضایی شهربابک وارد و ۱۳ هزار و ۵۴۲ پرونده رسیدگی شده است.

_ یدالله موحد در نشست با قضات و کارکنان اداری و قضایی دادگستری شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه خدمات همکاران ما در دستگا قضایی بسیار گرانسنگ و ارزشمند است، گفت: ممکن است اشکالاتی نیز وجود داشته باشد و باید این اشکالات برداشته شود، اما اصل این خدمت ماندگار و ارزشمند باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در سال جاری ۱۴ هزار و ۱۷۱ پرونده به حوزه قضایی شهربابک وارد و ۱۳ هزار و ۵۴۲ پرونده رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: وجود قضات فرهیخته و مدیران قضایی توانمند از ویژگی‌های برجسته دستگاه قضایی شهربابک است

وی با اشاره به اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه قضایی ۵۴ روز است، تصریح کرد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه قضایی ۹۵.۵۶ درصد است.

موحد با اشاره به اینکه اگر مجاهدت‌ها و تلاش‌های دستگاه قضایی نباشد، مردم به سختی دچار می‌شوند، تاکید کرد: امنیت و آرامش موجود جامعه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و از برکات خدمات قضایی، امنیتی، انتظامی و ... به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: وجود قضات فرهیخته و مدیران قضایی توانمند از ویژگی‌های برجسته دستگاه قضایی شهربابک است

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که کارکنان دستگاه قضایی دلسوزانه در حال کار و خدمت هستند، اظهار کرد: راه اندازی رشته حقوق در شهرستان شهربابک به توسعه دانش حقوقی جامعه کمک می‌کند و به مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه کمک می‌شود.

موحد گفت: قسمت عمده‌ای از وقت خود را باید برای رسیدگی به امورات قضایی مردم و اتقان اقدامات انجام شده اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مسئولیت سنگین اجرای عدالت را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: مراجعان انتظار دارند پرونده‌های قضایی با سرعت و دقت و با مدیریت قضایی هوشمند پیش رفته و به نتیجه برسد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: وجود قضات فرهیخته و مدیران قضایی توانمند از ویژگی‌های برجسته دستگاه قضایی شهربابک است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به نظارت دقیق بر عملکرد شعب در سطح استان، گفت: وضع معیشت و رفاه همکاران ما موضوع جدی است و باید به این حوزه توجه لازم صورت گیرد.

پیگیری قضایی دادگستری کرمان برای حل مشکلات کارگاه‌های تبدیل سرباره‌های مس به کاتد

همچنین یدالله موحد در بازدید از کارگاه‌های تولید کاتد مس این شهرستان گفت: جمعی از عزیزان کارگاه‌های تبدیل سرباره‌های مس به کاتد را با اخذ مجوز‌های لازم و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز این فرایند راه اندازی کرده اند و سرمایه گذاری بزرگی نیز با استفاده از منابع مالی شخصی یا استفاده از تسهیلات بانکی در این زمینه هزینه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: عدم تخصیص سهمیه سرباره‌های مس به این کارگاه‌ها مانع ایجاد اشتغال شده است که به منظور رفع این مشکل، پیگیری‌های لازم در ستاد استانی اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی انجام می‌شود تا در نهایت با رفع مشکلات و تخصیص سهمیه موردنظر، زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در این کارگاه‌ها فراهم شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *