میرالماسی: همیشه عده‌ای منتقد مدل برگزاری مسابقات هستند/ نوشاد به خاطر رنکینگ از انتخابی تنیس روی میز معاف شده

7:45 - 04 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۲۹۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مدیر تیم‌های ملی تنیس روی میز گفت: حضور اسپانسر و حامی مالی می‌تواند فدراسیون را در رسیدن به موفقیت‌های بیشتر کمک کند.

رضا میرالماسی در گفت‌وگو با میزان، درباره رقابت‌های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز اظهار داشت: مسابقات از مدل قبلی که به صورت حذفی بود، خارج شده و به شکل دوره‌ای و با شرایط جدید برگزار خواهد شد. البته ۴ نفر از رنکینگ ملی و ۴ نفر از برترین ورزشکاران ایرانی در رنکینگ جهانی از دور اول مسابقات معاف هستند و ۲۴ نفر بعدی نیز از رنکینگ ملی در قالب ۴ گروه ۶ نفره به صورت دوره‌ای با یکدیگر مسابقه می‌دهند و از هر گروه دو نفر به دور بعد صعود خواهد کرد تا در مجموع ۵ نفر از این ۲۴ نفر به دور بعد راه پیدا کنند. در دور بعد با توجه به اینکه نفر اول رنکینگ جهانی به صورت مستقیم انتخاب خواهد شد، این ۵ نفر با ۷ نفر قبلی، ۱۲ نفر نهایی رقابت‌های انتخابی را شکل می‌دهند و به صورت دوره‌ای باهم مسابقه می‌دهند تا در نهایت نفر اول این مسابقات به عضویت تیم ملی دربیاید.

وی افزود: در مرحله‌ی بعد ۳ نفر حذف می‌شوند و ۸ نفر بعدی در دو گروه ۴ نفره باهم به رقابت می‌پردازند که در نهایت ۲ نفر دیگر به تیم ملی راه پیدا می‌کنند. نفرات انتخاب شده جهت حضور در بازی‌های آسیایی، بازی‌های کشور‌های اسلامی و مسابقات تیمی قهرمانی جهان نفرات حاضر در تیم ملی را تشکیل می‌دهند.

میرالماسی در خصوص انتصاب نوشاد عالمیان برای حضور در ترکیب تیم ملی تنیس روی میز اظهار کرد: نوشاد عالمیان بالاترین رنکینگ جهانی را بین ورزشکاران ایرانی دارد و هر بازیکنی بتواند این جایگاه را کسب کند از حضور در انتخابی معاف خواهد شد و این نشان می‌دهد نوشاد در مسابقات برون مرزی از سایر بازیکنان ایرانی کیفیت بالاتری داشته است و همین موضوع باعث انگیزه بیشتر بین بازیکنان می‌شود.

سرمربی سابق تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در خصوص گله مندی منتقدان نسبت به نحوه‌ی برگزاری رقابت‌های انتخابی خاطرنشان کرد: انتخاب ۴ نفر از رنکینگ جهانی به دلیل حضور موفق در رقابت‌های جهانی و بین المللی باعث شده این ورزشکاران از رقابت‌های مقدماتی معاف شوند. به دلیل اهمیت دادن به تور ایرانی تصمیم بر این شد که ۴ نفر برتر رنکینگ ملی را در انتخابی از رقابت‌های مقدماتی معاف کنیم. البته این نکته را یادآور باشید، هر روشی را برای انتخابی تیم ملی در نظر بگیریم قطعا عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق نیز خواهند بود، ولی برای ما منافع اکثریت در اولویت است. در این سیستم منافع بازیکنان بیشتری مد نظر قرار گرفته شده و اگر در جلسات آینده پیرامون مسابقات انتخابی روش بهتری پیشنهاد شود آن مورد بررسی و اعمال نظر خواهد شد.

میرالماسی پیرامون نتایج بدست آمده توسط تیم‌های ملی بانوان و آقایان تنیس روی میز گفت: در مسابقات هوپس جهان توانستیم طلای هوپس پسران جهان و سومی دختران هوپس جهان را کسب کنیم، همچنین می‌توان به سومی نوید شمس در رنکینگ زیر ۱۷ ساله‌های جهان، کسب چند طلای هوپس جهان و مقام سوم نوشاد عالمیان در بازی‌های آسیایی، سومی تیمی جوانان جهان و مقام اولی رنکینگ امید‌های جهان توسط امیرحسین هدایی و کسب عناوین متعدد دیگر که همه حاصل تلاش کادر فنی تیم‌های ملی و مدیریت شایسته مهرداد علیقارداشی و پیمان حسنی هستند، اشاره کرد.

مدیر تیم‌های ملی در خصوص پیشبینی‌اش از آینده تنیس روی میز ایران تصریح کرد: باتوجه به پیشرفت‌های زیادی که در چند سال اخیر داشته ایم پتانسیل خوبی در رده‌های سنی پایه داشته و آینده خوبی را برای این رشته پیشبینی می‌کنم. البته در صورتی که منابع مالی بیشتری از سمت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تامین شود. همچنین حضور اسپانسر و حامی مالی می‌تواند فدراسیون را در رسیدن به موفقیت‌های بیشتر کمک کند.

وی در خصوص حمایت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نسبت به فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: از این دو ارگان که همیشه حمایت‌های خاصی از رشته‌ی تنیس روی میز داشته‌اند، تشکر می‌کنم و قطعا موفقیت‌های اخیر این رشته بدون حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک میسر نمی‌شد. سجادی دیروز(سه شنبه) با دعوت از ملی پوشان افتخار آفرین هوپس ایران در رقابت‌های جهانی از آن‌ها تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد در آینده نیز نتایج درخشان پینگ پنگ در میادین بین المللی تداوم داشته باشد.

میرالماسی در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های بی وقفه رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: تمامی تصمیمات فنی با مشورت و تصمیم کادر فنی و مدیریتی فدراسیون صورت می‌پذیرد و اطمینان داشته باشید کادر فنی تیم‌های ملی یکپارچه و همسو در جهت پیشبرد اهداف فنی فدراسیون تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *