رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح ویژه ضربتی پلیس در تهران/ ۲۸۲ نفر از اوباش سطح دار دستگیر شدند

15:31 - 03 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۲۸۵
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه ضربتی پلیس با هدف دستگیری مجرمان و سارقان مسلح در پایتخت خبر داد.

_ سردار حسین رحیمی از جرای طرح ضربتی ارتقای امنیت پلیس تهران در یگان‌های مختلف انتظامی و برخورد با مجرمان و سارقان مسلح خبر داد و گفت: در بخش پلیس امنیت عمومی ۲۸۲ نفر از اوباش که ۷۹ نفر از سطح دار و ۱۹ نفر حامل سلاح بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: ۲۹ نفر از این افراد تولید کننده مواد مخدر بودند همچنین ۵۲ نفر از اوباش دستگیر شده علاوه بر اوباشگری اقدام به توزیع مواد مخدر و گرداندن مراکز قمار و فساد می‌کردند.

سردار رحیمی ادامه داد: از ۸۸۰ واحد صنفی بازدید شد که ۵۲ مورد از این واحد‌ها دارای تخلف بودند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در یگان انتظامی پیشگیری گفت: در این رابطه ۹۴۲ فقره پرونده سرقتی شناسایی شد و ۳ هزار و ۹۶۲ مورد از اموال مسروقه شهروندان کشف شد.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ از یک انبار ۳۰ تن برنج احتکاری کشف شد.

وی افزود: ۵۵ باند سارقان حرفه‌ای توسط همکارانم در پلیس آگاهی شناسایی شدند که ۲۵۸ سارق که ۴۷ نفر از آن‌ها اقدام به سرقت به عنف می‌کردند، دستگیر شدند.

سردار رحیمی بیان کرد: ۶۹ نفر از سارقان دستگیر شده اقدام به سرقت منازل و اماکن می‌کردند، همچنین ۴۸ نفر از این افراد سارق موتورسیکلت و خودرو، ۶۰ نفر از آن‌ها جاعل و کلاهبردار، ۱۳ نفر اقدام به قتل مسلحانه و آدم ربایی کرده بودند.

وی افزود: ۲۱ نفر از افراد محکوم فراری بودند، همچنین افراد دستگیر شده به ۳ هزار و ۳۱۰ سرقت نیز اعتراف کردند.

رئیس پلیس تهران با اشاره به اقدامات پلیس فتا در این طرح گفت: ۱۴ متهم که اقدام به اوباشگری در فضای مجازی می‌کردند، دستگیر شدند؛ همچنین یک نفر از افراد که در امر توزیع سلاح و مهمات در فضای مجازی بود نیز شناسایی شد.

وی افزود: ۲۴۰ هزار مورد از انواع دارو‌های درمانی از افرادی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و توزیع آن می‌کردند، کشف شد.

سردار رحیمی با اشاره به انهدام ۵ باند در زمینه توزیع دارو و ۲ باند قمار، گفت: ۱۷ کلاهبردار تلفنی و اعضای یک بآند ۴ نفره فیشینگ که با ۲۱۰ کارت بانکی ۳۲۰ میلیون تومان از حساب شهروندان برداشت کرده بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: همکارانم در پلیس مبارزه با مواد مخدر با اجرای ۲۶۲ فقره حکم قضایی اقدام به انهدام ۵ باند خرید و فروش مواد کردند که در این بین یک تن و ۴۱۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد، همچنین هزارو ۳۵۶ خرده‌فروش نیز در این باره دستگیر شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *