رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی منعی برای ریاست فدراسیون‌ها ندارند

15:02 - 03 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۲۶۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
کارشناس حقوقی ورزشی گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی با منع قانونی برای تصدی شغل دولتی دیگر روبرو نیستند.

- امیرساعد وکیل درخصوص ابهامات درباره ادامه فعالیت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در فدراسیون‌های ورزشی بر اساس رأی دیوان عدالت اداری اظهار داشت: در این خصوص باید از دو منظر به موضوع نگاه کرد از نگاه اول همانگونه که در قانون اساسی و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل آمده هیچ یک از وزرا و معاونین و کارکنان دولت نمی‌توانند بیش از یک شغل دولتی داشته باشند و تنها استثنایی که در قانون به آن اشاره شده مربوط به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌هاست.

وی افزود: طبق این قانون اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها علاوه بر وظایف آموزشی و پژوهشی می‌توانند یک شغل دیگر دولتی هم داشته باشند.

این کارشناس حقوقی در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از زاویه دیگری به این موضوع توجه کنیم باید بگویم که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه انتقال کارکنان دولت این امکان وجود دارد که کارکنان دولت به دستگاه‌های دیگر دولتی منتقل شوند. از آنجایی که فدراسیون‌ها به عنوان موسسات غیردولتی در نظر گرفته شده است امکان انتقال و مأموریت برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی به دیگر دستگاه‌ها وجود ندارد، اما اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی با منع قانونی برای تصدی شغل دولتی دیگر روبرو نیستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *