رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۵ هزار اصله نهال توسط محکومان جایگزین حبس در استان گلستان تا پایان سال کاشته می‌شود

14:42 - 03 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۲۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: امروز به طور همزمان کاشت ۵ هزار اصله نهال توسط محکومان جایگزین حبس با نظارت واحد‌های اجرای احکام و اداره منابع طبیعی در استان آغاز شد و تا پایان امسال همه این نهال‌ها غرس خواهد شد.

- حیدر آسیابی با بیان این که گلستان از استان‌های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس است، بیان کرد: امروز به طور همزمان کاشت ۵ هزار اصله نهال توسط محکومان جایگزین حبس با نظارت واحد‌های اجرای احکام و اداره منابع طبیعی در استان آغاز شد و تا پایان امسال همه این نهال‌ها غرس خواهد شد.

وی افزود: در ۲ سال گذشته تعدادی از محکومان جرایم سبک به انجام خدمات عمومی رایگان از جمله کاشت در مجموع بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ اصله نهال در عرصه‌های جنگلی و حاشیه راه‌های استان مکلف شدند که حدود ۳ هزار اصله نهال در فصل درختکاری پارسال کاشته شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: امسال ۵ هزار و ۶۳۵ رای جایگزین زندان برای محکومان جرایم سبک و فاقد سابقه کیفری در دادگاه‌های استان صادر شد.

وی گفت: انجام خدمات عمومی رایگان مانند کاشت نهال فقط یک مصداق از مجازات‌های جایگزین حبس است و محکومان بسته به نوع جرم و حرفه‌ای که در آن مهارت دارند به ارائه خدمات عمومی در حوزه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی و ... مکلف می‌شوند جزای نقدی و نظارت با پابند‌های الکترونیکی هم از جمله آرایی است که قضات به جای زندان برای این محکومان صادر می‌کنند.

آسیابی با بیان اینکه مجازات‌های جایگزین حبس برای کسانی است که مرتکب جرایم غیرعمد و یا جرایم سبکی شدند، گفت: جرایمی که موجب سلب آسایش مردم می‌شود مانند سارقان، متعرضان نوامیس مردم و مرتکبان جرایم خشن به هیچ عنوان مشمول مجازات‌های جایگزین حبس نمی‌شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *